Heisann! Håper på noen gode råd.. Vi har avdekket en tømmervegg som tretex..ats før tapeten ble satt opp. En av stokkene har tydeligvis vært ujevn for den har blitt hugget til for å ligge jevnt mot platen. Nå ser den ut som en .."frynsjakke". Noen som har tips om hvilket verktøy/framgangsmåte jeg bør bruke for å få bort hakkene. Høvle kanskje? Disse hakkene/frynser er bare noen cm lange og altfor mange i antall - ser helt forferdelig ut. Dessuten ser tømmeret "nytt" ut mens de andre stokkene har en mørkere overflate, vil dette mørkne over en overskuelig tid, en mannsalder kanskje, eller må jeg myse når jeg går forbi i fremtiden..:rolleyes:
 
Høvle går bra.
Så kan du beise den nye overflaten så det blir likt.
Beis f.eks.
 
Bruk en god rondell, stor eller liten avhengig av område og den som håndterer den. Det finnes en gummiplate og slipeplater med forskjellige kornstørrelser å kjøpe i en velutstyrt jernvarehandel. Du kan nå slipe veggen til en perfekt overflate og det går raskt. Bruk vernebriller, et godt åndedrettsvern, hørselsvern og hansker. Behold sprengsikringen på rondellen og slip med jevne tak i én retning. Lykke til!
 
Takk for tipsene! :)

Åh, jeg visste ikke engang at man kunne slipe med en rondell.. Jeg prøver begge måtene!
Men det blir pirkete da tømmeret vårt er, hva sier man egentlig - rundet på sidene??
 
Sist redigert:
SSAB, skriv gjerne om du har testet
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.