30.206 lest ·
106 svar
30k lest
106 svar
Hjulbolten gikk av - hva gjøre? (hjelp!)
Allvitende
· Västra götaland
· 10 938 innlegg
Tja, da vet man hvor man ikke skal handle hjul i framtiden....
Takk! Skal forhøre meg på dekkverksted da!P para skrev:
Har du byttet til andre muttere? Så denne risikoen allerede fra begynnelsen + risiko for korrosjon. Har tenkt å bytte til varmforzinkede i karbonstål i stedet men har ikke funnet passende ennå.
ABS sendte nye kraftigere muttere så jeg byttet alle med en gang. Var redd for at flere skulle gå av når jeg løsnet dem, men det gikk bra.Shibby skrev:
Bor du nær Göteborg/Mölndal så kan jeg tipse om et verksted.
Nei, jeg bestiller ikke verktøyet gjengebakke.B BSOD skrev:
som jeg allerede har skrevet.
hjulbolt heter det nedre på verkstedspråk.
sjekket nå på mine lagerlister hos leverandører.
hjulnavs gjengebakke.
Det du viser som pinneskrue.
En pinneskrue har gjenger i hver ende men går i forskjellige retninger.
Den skal ikke ha riller.
At industrien har andre navn bryr jeg meg ikke om, det er ikke det navnet som gjelder i våre lister.
at ting heter forskjellig avhengig av bransje, men likevel er en og samme ting, er ikke uvanlig men kom ikke med en pinneskrue til en skogsmaskin... Det blir ikke korrekt.
Det heter bolt.
pinneskrue.
hjulbolt.
kamakselbolt.
veivakselposisjonsgivers bolt.
Er til tross for dette en vanlig skrue..
gjengebakke er dels et verktøy men det er også en type bolt.
en gang unnskyld for at jeg bruker verkstedspråk.. Men det er det som er vanesak for meg..
Sist redigert av en moderator:
felgen er vel en sak.Dan_Johansson skrev:
Men man merker vel hvilken kvalitet som mutterne holder da er det bedre å kjøpe andre sånne bare... selve firmaet trenger ikke være dritt for det..
Jeg kjøper mye muttere på biltema og de duger utmerket.
Googlet "hjulnavs gjengetapp" og vet du hva, ikke en jævla skrue noe sted..Maskintok skrev:Nei jeg bestiller ikke verktøyet gjengetapp.
som jeg allerede har skrevet.
hjulbolt heter det nedre på verkstedsspråk.
sjekket ingen nå på lagerlistene mine hos leverandører.
hjulnavs gjengetapp.
Det du viser som gjengetapp.
En gjengetapp har gjenger i hver ende, men går i forskjellige retninger.
Den skal ikke ha splines.
At industri har annet navn bryr jeg meg ikke om, det er ikke det navnet som gjelder i våre lister.
at ting heter forskjellig avhengig av bransje men likevel er en og samme ting er ikke uvanlig men kom ikke med en pinneskrue til en skogsmaskin... Det blir ikke korrekt.
Det heter bolt.
gjengetapp.
hjulbolt.
kamakselbolt.
veivakselposisjonsgivers bolt.
Er til tross for dette en vanlig skrue..
gjengetapp er dels et verktøy men det er også en type bolt.
enn en gang unnskyld for at jeg bruker verkstedsspråk.. Men det er det som er vanesak for meg..
Det heter ikke gjengetapp på noen side. En gjengetapp er noe annet. Spiller ingen som helst rolle hvilken bransje du er innen.
Oppdatering:P para skrev:
Jeg var der, men de anså at området var for trangt til å få plass med hullsagen. Jeg har henvendt meg til ytterligere to andre verksteder, og ingen vet hvordan de på en enkel måte kan få løs mutteren for å få plass med en vanlig hullsag, siden det er for trangt på grunn av den magiske spesialløsningen.
Jeg har prøvd metoden med å bore et hakk og banke med slegge/dor, men det er for dypt til å komme ordentlig til med doren og vinkelen blir for dårlig.
Det eneste alternativet som gjenstår ser ut til å være å sveise på noe. Verkstedet sa imidlertid at det trolig vil ødelegge felgen.
Har kontaktet ABSwheels som fraskriver seg alt som har med monteringen å gjøre og nekter å hjelpe meg. De sender ikke engang nye muttere eller henviser meg til et verksted som kan ha en hullsag som får plass. Jeg hevder at det er materialfeil i disse jævla mutterne ettersom en har gått av ved normal tilstramming og en annen falt av i løpet av sesongen (oppdaget det nå). Uklart hva som har hendt med den, om den har gjenget seg ut eller gått i stykker.
Bra kjøpsvilkår når du handler dekk online - ABS Wheels
Hjulmuttere: hvor hardt skal de strammes? Hvilken vei og kraft - ABS Wheels
Advarsel for ABSwheels med andre ord!