Du skal jo alltid ha minst fem gjenger av skruen i mutteren, for å garantere forbindelsens holdfasthet.. det der ser ut som at noen har strammet til "av bare helvete" etter å ha hatt problemer med at mutterne løsner (siden det er for få gjenger til å få til en fullgod friksjon ved korrekt tilstrammingsmoment)
Lol hvor mange forutinntatte meninger man kan ha. Det er flere enn 5 gjenger. Det er jo hele konen innenfor som sitter gjengede fast. Bare at den ikke synes siden den sitter trangt til.
Nei jeg har ikke hatt problemer med at mutterne løsner. Derimot er det vanskelig å få inn hylsen tilstrekkelig langt, siden det er så trangt.
Prøv å hjelpe i stedet for å dømme.
Lol så mange fordommer man kan ha. Det er flere enn 5 gjenger. Det er jo hele konen innenfor som sitter gjengede fast. Bare det at den ikke synes fordi den sitter trangt til. Nei, jeg har ikke hatt problemer med at mutterne løsner. Derimot er det vanskelig å få inn hylsen tilstrekkelig langt, fordi det er så trangt. Prøv å hjelpe i stedet for å dømme.
Om det er så trangt at du ikke får på en hylse, finnes med spiralstriper som klemmer fast, så er nok det eneste å bore istykker skruen fra midten.
Eller som maskintok skriver, bore i kanten og prøve å sprekk midjen.
Ellers får du løsne alle andre og ta en kjøretur neida så skal du ikke gjøre
Om det er så trangt at du ikke får på en hylse, finnes med spiralriller som griper, så er nok det eneste å bore i stykker skruen fra midten.
Eller som maskintok skriver, bore i kanten og prøve å sprenge midjen.
Ellers får du løsne alle de andre og ta en tur nei da, så skal du ikke gjøre
bore noen små hull rundt om og banke på en hylse burde gåda sprekker hylsa mutteren som du skriver..
Fan du kan jo det her..
Jadu, det skulle jeg nok også ville påstå. Men det er jo dem som ABSwheels sender med som standard. Problemet er jo at mutteren er i rustfritt = mykt!
Vet ikke helt hvordan du mener med bormaskin? Da borer jeg jo også pinbolten? Går vel ikke å treffe bare mutteren? Eller hvordan skal jeg bore?
Ja, jeg mente at du borer i pinbolten med logikken at den uansett er for kort til å brukes til disse felgene. OM jeg tar feil i at pinbolten er for kort til dine felger, kanskje en annen metode er bedre, men jeg vet ærlig talt ikke hvordan det skulle gjøres uten å skade felgen.
Lol hvor mange forutfattede meninger man kan ha. Det er flere enn 5 gjenger. Det er jo hele konan innenfor som sitter gjengat fast. Bare det at den ikke synes ettersom den sitter trangt til.
Nei jeg har ikke hatt problemer med at muttrene løsner. Derimot er det vanskelig å få inn hylsa langt nok, ettersom det er så trangt.
Prøv hjelp i stedet for å dømme.
Du har tilgang til skyvelære antar jeg?
ta en hjulmutter, mål lengden fra der hjulmuttern er av og til anleggsflaten på muttern i felgen er, mål på borren, marker med en bit teip på en borr. Spar noen mm så er du sikker på å unngå felgen. mål på en hel mutter, det er enklest.
Unnskyld ordvalget.
Men det er ingen hjulbolt det er mutre med tapper som sitter i navene.
hvorfor skal man bore ødelegge den?
rekker godt med å bytte mutter og rense gjengene på tappen.
Du tenker på verktøyet og det er annet.
ting kalles og heter det samme i verksteder.
banke ut gjengestangen om det ordet passer bedre selv om det heter tapp på reservedelsspråk.
Og bytt til en lengre sort.
med en gjengefil kan du enkelt tolke hvilken type gjenger samt stigning du trenger.
Skulle gjette på M14x1.25 den er veldig vanlig for hjulbolter og mutre.
En bolt er per definisjon noe uten gjenger, selv om man i dagligtale ofte bruker det for å referere til en grovere type skrue (dette delvis fordi det heter "bolt" på engelsk).
En gjengetapp er et verktøy man bruker å gjenge med.
Og det heter ikke "gjengetapp" på reservedelsspråk, det heter "pinnskrue", feilaktig kalt "pinnbolt" på mange bilreservedelssider.
En bolt er per definisjon noe uten gjenger, selv om man i dagligtale ofte bruker det for å omtale en grovere type skrue (dette delvis fordi det heter "bolt" på engelsk)
En gjengetapp er et verktøy man bruker til å gjenge med.
Og det heter ikke "gjengetapp" på reservedelsspråk, det heter "pin skrue", feilaktig kalt "pin bolt" på mange bilreservedelssider.
Det har da hett gjengetapp hver gang jeg har bestilt. Men pin bolt er det korrekte navnet innen industri, hvilket jeg ikke jobber med. En pin bolt eller skrue som du kaller det har ikke hode..de har gjenger i tilsvarende retning for å kunne gjenges på plass og trekkes til med moment uten å løsne når man gjenger løs mutter. Disse er ikke gjengede i navene men har splines ved livet på bolten og disse skal passe i splines i navet.
bore i et nav eller en hjulbolt skal man oppleve i sitt liv før man uttaler seg i saken da disse er veldig harde.
Samme skjedde meg i høst. ABS-wheels sendte med svake muttere. Har også en Model3. Jeg dro til et dekkverksted og de hadde en tynn smal hylse med innvendige skjær som man kunne slå på med litt makt så den grep.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.