Hei. Jeg holder på å renovere et rom. En eksisterende innebygd garderobe fra 68' skal da rives ut. Når jeg har revet nesten hele, ser jeg at det ikke finnes noen stendere. Veggplaten i rommet ved siden av er altså spikret fast i baksiden av garderoben og løsner delvis når jeg fjerner garderoben. Så det er en liten glipe i midjehøyde nå ved neste rom.

Min løsning tenker jeg da er å bygge en slags ramme/lettvegg med lekter eller treverk med tykkelsen 20-25 mm og bredde på 48-63 mm som festes i taket og veggen, eventuelt også i betonggulvet. Dybden med gipsplatene som skal settes blir 610 mm. Den nye garderobens dybde er 585 mm. Altså har jeg 25 mm å jobbe med på dybden.

Mitt andre problem blir jo da at veggen til høyre for dette bildet er jo festet på samme måte i garderobene i rommet ved siden av. Problemet er da at jeg skal gipse nå, og den veggen er omtrent 3,5 m lang. Altså garderobevegg på 3,5 m i rommet ved siden av. Skal man bare slå spiker i bygningsplatene som har sittet der i alle år skrått opp mot taket i denne situasjonen fra denne siden og håpe at det holder og sette opp stendere på ordentlig (finnes mer rom for det i det rommet) i rommet ved siden av den gangen jeg renoverer der? Å renovere det rommet nå samtidig er ikke et alternativ.

Hvordan ville dere gjort det? Trenger litt tilbakemelding!? Se bilde

• Rivearbeid av gammel innebygd garderobe, eksponert vegg viser manglende reglar, med treverk og delvis fjernet kledning i rom under renovering.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.