Hei,

Fant denne isoleringen i en garasje, og jeg lurer på hva slags produkt det er? Ser ut til å være en form for glass/mineralull med en litt hardere hvit overflate.
Noen som vet eller i det minste kan finne tilsvarende produkt?

Jeg skal selv isolere en betongvegg, utvendig, men mot et beskyttet område (altså ingen risiko for sol/regn).
Alternativet jeg har er celleplast, og det kan vel i og for seg fungere, men synes dette er hyggeligere da det ikke er brennbart, samt at det ser litt penere ut.

Grå isolasjonsplater i garasje, delvis dekket av rutenettmønster. Svart rør festet langs veggen øverst.
Rør og isolasjon i et garasjeområde med et hvitt ytre lag, inkludert detaljer av skader på overflaten.
Detaljbilde ved skade/gjennomføring:
Isolasjon i et garasje. Bildet viser glass/mineralull med hvitt ytskikt, detaljert ved skadet område med isolasjonsmatte og sølvfarget deksel.

Vanlig mineralullisolasjon med et pålimt vev og sprøytet maling. finnes i mange tykkelser og egner seg ikke for utendørs bruk. At det er et gitter der er fordi det er følsomt for skade,. blir hull i vevet.

J jonaserik skrev:
Vanlig mineralullsisolasjon med en pålimmet vev og sprøytet med maling. Finnes i mange tykkelser og egner seg ikke for utendørs bruk. At et gitter er der er fordi det er følsomt for skade,. blir hull i veven.
Jo, men har du eksempel på hvem som produserer/produkt? Fant ingenting når jeg søkte (riktignok ikke veldig mye)... det virker jo som et ferdig (også malt fra fabrikk) produkt.

Ser uten tvil ut som en innertaksplate for pendlede tak.

Edit: parafon er en lignende plate

PeterFalun
isover?

Undertaksfirmaer har deres produkter

Ser ut som en industriplate for støy. Typ echophon modus med utsendelse i hvit eller natur. Sånne plater pleier man å sette med disse plastpluggene.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.