Hei!
Jeg trenger virkelig hjelp med hvordan jeg skal gå frem for å reparere trappen vår. Det er en gammel trapp hvor trinnene har glidd ut av vangestykket. Trappen går i en U-form, og det er på den midterste delen på ytterkanten de har løsnet. Trinn 5, 6, 7 er verst, de trinnene gynger litt når man går på dem.
Jeg har vurdert om man kanskje kan skru noen fester på vangestykket og inn på "midtsøylen" og så forsøke å dra sammen med hjelp av en vaier.
Ville være veldig takknemlig om noen visste hvordan man går frem.
Mvh / Johan
Legger ved noen bilder av problemet. Gammel U-formet trapp med løse trinn i midtseksjonen, hvor trinnene har glidd ut fra vangstykket. Trinn 5, 6, 7 er spesielt ustabile. En gammel innendørs tretrapp hvor trinnene har løsnet fra vangstykket på ytterkanten. Trinnene ser ut til å være ustabile. Gammel tretrapp med løsnet trinn ved vange. Skader på midtseksjonens ytterkant, som beskriver en ustabil trinn 5, 6, og 7.

Åsa Lund
Kan du nå undersiden av trappetrinnene slik at du kan skru fast solide klosser for trinnene å hvile på?

Takk Åsa for ditt svar.
Jeg gjorde faktisk det så ramler de ikke ned i alle fall. Men jeg skulle uansett trenge å dra den sammen på noe vis da glipene er så pass store at man ser i mellom.

Åsa Lund
Kan du smøre lim i glipene og så støtte/stive av med en list mot veggen rett over og skyve stigen til siden, inn på sin gamle plass?

Nei dessverre. Det ser ut til at man må trykke inn vognstykket mot stigen, og der kommer man ikke til fordi det sitter plant mot veggen.

Åsa Lund
Jeg mente om du strakk deg på utsiden av trappen mot veggen på andre siden i trappeoppgangen? Litt vanskelig å se på bildene, men jeg fikk for meg at det kanskje kunne gå. Ellers ring et trappesnekkerfirma og spør om tips, burde jo gå som ROT?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.