Hei.

Jeg lurer på om det er noen her på forumet som har tips om hvor man kan få hjelp med å lage en trapperitning? Vi har for høy høyde mellom bjelkelagene i forhold til lengden for å kunne lage rette trinn med en plattform halvveis. Vi må altså ha en trapp som svinger 180 grader med trinn hele veien og underliggende vangestykker. Jeg tror ikke at jeg ville klare å regne ut dette selv uten ønsker å kjøpe denne tjenesten. De fleste "trappeprodusenter" jeg har vært i kontakt med vil bare selge både tegning og trapp! Jeg tar takknemlig imot alle tips.

Henrik

Kan ingenting om det bærende men du kan regne ut antall trinn med dette:

Det gyldne målet er 63 cm og skal være summen av to trappetrinnshøyder + en dybde.

Eksempel: 19 cm + 19 cm + 25 cm = 63 cm

Hei!

Jeg holder selv på med det samme. Vet at http://www.trappteknik.com/ kan lage tegninger. Via en bekjent har jeg fått kontakt med en konsulent som kan tegne også, men jeg har ikke fått noe resultat ennå, så det er vanskelig å anbefale.

Hei.

Jeg snakket nettopp med en fyr på trappteknikk og de virket veldig kunnskapsrike. I mitt tilfelle trodde han at de kunne levere tegninger i skala 1:1 på trinn og vangere for ca 2000 inkl. mva. Virker kanon synes jeg. Jeg skulle også få et forslag først å se på.

H.

Trappteknikk tegnet min nye trapp. Jeg hadde en masse forskjellige forutsetninger som jeg ville ha med i tegningen. Fikk først et forslag som jeg hadde synspunkter på, det tredje forslaget var perfekt for meg. Så fikk han også produsere den, det tok 4 uker etter at tegningen var godkjent så kom trappen hjem i byggesett. Synes det fungerte utmerket med Trappteknikk. Montering av trappen ble gjort uten noen håndverker involvert. Bilder på montering finnes på www.jogarsrud.se 2010 april-juni og så under trapp.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.