Som overskriften sier, trenger jeg litt hjelp med dette å tette dampsperren (navn?) i huset. Når vi tok ned alle listene i taket, så vi at plasten ovenfra på loftet ikke er riktig tettet. En fyr som var her for å se på eventuell isolering av loftet sa at vi måtte tape med aldringsbestandig tape. Vi har kjøpt en tape vi fant på Byggmax;
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...tomme/byggplast-tillbehor/21024/byggfolietejp

som vi brukte til en annen ting og lurer på om denne duger til å tette dette?
Noen som har erfaring med denne? Eller anbefales det en annen tape?

Mvh Helena

D09
Om dere kan se merke på plasten dere har, søk på monteringsanvisning hos leverandøren, ikke alltid man trenger å teipe alt om man har tilstrekkelig med overlapp og spikret fast plasten med bærlist type 28x70.

Akkurat den teipen har jeg ikke brukt, men holder sikker samme klasse som øvrige byggevarehus som hornbach m.m.

Har ikke selv brukt den teipen men den er jo sitac-merket så det bør jo ikke være noen problemer.

Jeg har brukt den tapen og den var ikke bra, den løsnet etter en stund. Man får det man betaler for, så mitt råd er å kjøpe T-flex den sitter fast.

Så sitac-merkingen garanterer for null og ingenting? Har selv bare brukt Tesas aldringsbestandige tape og i det minste når man setter den på så sitter den ordentlig... Så er det vanskelig å sjekke siden man har gipset over plasten noen dager senere....

Ola78
Matti_75 skrev:
Jeg har brukt den teipen og den var ikke bra, den løsnet etter en stund. Man får det man betaler for så mitt råd er å kjøpe T-flex den sitter fast.
Kan bare være enig, vi bruker den på jobben og den er fantastisk og fester seg til det meste. Har brukt den mye hjemme også, men som sagt den er dyr. Dog kan man finne den til litt mer humane priser enn i den vanlige byggevarehandelen hvis man ser litt utenfor Sveriges grenser.

MMR skrev:
Så sitac-merking garanterer ingenting? Har selv bare brukt Tesas aldringsbestandige tape, og i det minste når man setter den på, sitter den godt... Så er det vanskelig å kontrollere siden man har gipset over plasten noen dager senere....
Sitac merkingen pleier bare å gjelde aldringsbestandigheten. Jeg har prøvd den tapen og testet før gipsing, og tapen løsnet.

Som Matti_75 sier så holder ikke byggmaxtejpen mål, den slipper. T-flex er en bra tape som fester skikkelig. Nå sist kjøpte jeg en rull av Icopal Universaltape da byggevarehandelen min hadde sluttet med T-flex, og den føltes ganske lik T-flex i limet.

Beklager mitt sene svar her, mitt internett har tullet de siste dagene.
Hm, høres ikke ut som jeg vil sjanse med teipen fra Byggmax. Vil gjerne ikke gjøre noe halvdårlig.
Hvor kan man kjøpe disse teipene som dere snakker om, T-flex og Icopal Universal teip? Kan man bare bestille på
internett eller kan disse kjøpes i butikk også?
Har prøvd å google på dem for å se om det er noen butikk som selger dem, men får ikke opp noe.
Bor i Göteborg, kanskje noen av dere som vet om en butikk her? Alingsås funker også da min sambo jobber der.

Ola78
Her hvor jeg bor, selger både xl-bygg og Optimera tape, så det burde nok ikke være noe problem for dere å finne den.

Sist redigert:
Helena1 skrev:
Unnskyld mitt sene svar her, internett har tullet de siste dagene. Hm, høres ikke ut som jeg vil satse på teipen fra Byggmax. Ønsker gjerne ikke gjøre noe halvveis. Hvor kan man kjøpe disse teipene som dere snakker om, T-flex og Icopal Universal teip? Kan man bare bestille på internett eller kan de kjøpes i butikk også? Har prøvd å google dem om det er noen butikk som selger dem, men får ikke opp noe. Bor i Göteborg, kanskje noen av dere vet om en butikk her? Alingsås funker også da min samboer jobber der.
Det jeg har merket som en ulempe ved å kjøpe denne typen produkt på nettet er at det er vanskelig å vite hvor mye som går med. Kjøper jeg lokalt kan jeg ta mye mer enn jeg trenger og så returnere det. Bestiller jeg for mye eller for lite på nettet så blir det mer komplisert og dyrere.

Veldig fornøyd med teip og service fra denne.
http://www.takochtillbehor.se/butik...aranti.html&XTCsid=4ebcrlrvsdgaub430a5ir014r0

Alternative taper som fungerer bra er
T-Flex (dyr)
Rakonor Sitko (produseres på samme fabrikk som t-flex ifølge opplysninger)
Isover Vario Multitape

For å spare på tapen, så skjøt med overlapp på et par spredte, si 60 cm, da blir plasten klemt godt av gipsen.
Ja selvfølgelig ikke på tvers av spreddene da... :) (kan aldri være tydelig nok)

Lykke til

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.