Har revet en innervegg i lettbetong hjemme og skal gjenoppbygge en del av veggen med stendere og gips. Lettbetongen var bygget i en utfasning i bunnplaten (se bilde) og jeg tenker at jeg burde fylle igjen utfasningen før jeg setter opp stenderne. Tenker jeg riktig? Og hvilket produkt bør jeg bruke for utfylling? Den må jo tåle å borre i for å feste bunnsvillen senere.

Det går to vannrør til en radiator gjennom den fremtidige veggen, bør jeg stabilisere disse på noen måte? Noen tips på hvordan i så fall?

• Utfasning i betonggulv, delvis fylt med lettbetong, med to vannrør gjennom. Innervægg med trepanel og ubehandlet gulv ved siden av.
  • Innvendig vegg i lettbetong med utsparing i bunnen og to vannrør som går gjennom. Veggen er delvis revet, og trepanel vises sammen med betonggulv.
  • Rør til radiator og lettbetongvegg i et hjem, med riflete betong og utfasning ved gulvet. To vannrør går gjennom veggen mot en radiator.
T
Støp igjen med vanlig finbetong (sånne sekker med "alt i ett") som du bare blander med vann bør fungere.

Første skinnen mot veggen ville jeg skrudd i veggen med plugg og skrue og dratt den ned bak rørene. Så kan du sette et par rørklammer for å feste dem opp, og plate materialet vil jo gå rundt dem også.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.