Hallo!

Jeg skal gå i gang med å bygge igjen en 1,4 m dyp og 2 m bred renne i låven, gulvet er støpt.

Jeg hadde tenkt meg stående bjelker som hviler på bunnen av renna, en på hver side og en i midten. Deretter stående 45x195 rett over 2 m lengden, cc60. Så 45 mm tykt planke gulv oppå det. Holder den dimensjoneringen godt til å kjøre bil på? Er det overdimensjonert eller er det i underkant?

Mvh Daniel
 
Hva er det for noe, en gjødselrenne?
Hvordan er det med fukt og drenering?

Min første tanke ville nok være å fylle igjen med makadam og deretter støpe betong over.
Resten av gulvet er vel betong?
 
Den tanken har slått meg, men det blir dessverre for dyrt. Har mulighet til å få tak i virke billig, fukt er det ingen problem med, har vært en høylåve. Hva renna har blitt brukt til vet jeg ikke eksakt.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.