Har en Maskinhall der jeg ønsker å innvendig bygge opp en isolert seksjon der "loft"/"entresol" i overetasjen tåler oppbevaring av litt tyngre objekter (Oppbevaringshyller + noen motorsykler).
Jeg har lagt inn ønskede mål osv i Svensktträ Entresol-kalkylator med den tyngste belastningen de hadde, som jeg tror bør klare belastningen som er tiltenkt. Legger ved bilde av den dimensjoneringen.
Det regner imidlertid med limtrestolper og 3 bjelker av limtre i ganske grove størrelser. Mitt spørsmål er da om det finnes noen som kan hjelpe meg med å regne på om man kan redusere størrelsen på den fremre og bakre bjelken hvis man regner med at det blir vegger rundt det hele i stedet for bare stolper? Og er 120mm stendere i de veggene for spinkle i det tilfellet?
Selv om hele seksjonen er 4x8m vil det bli delt opp i to rom à 4x4m.
Så hvis det finnes en bygningsingeniør som kan tenkes å regne på dette for en liten sum er det velkomment!
Har en maskinhall der jeg ønsker å bygge opp en isolert seksjon hvor "loft"/"entresol" overetasjen skal tåle oppbevaring av litt tyngre objekter (Oppbevaringshyller + en gjeng motorsykler).
Jeg har lagt inn ønskede mål etc i Svensktträ Entresol-kalkulator med den tyngste belastningen de hadde, som jeg tror bør tåle den belastningen som er tenkt. Legger ved bilde av dimensjoneringen.
[bilde]
Den regner jo imidlertid med limtresøyler og 3 bæringer av limtre i riktig grove størrelser. Mitt spørsmål er da om det finnes noen som kan hjelpe meg å regne på om man kan gå ned i størrelse på den fremre og bakre bæringen hvis man regner med at det blir vegger rundt det hele i stedet for bare søyler? Og er 120mm stendere i de veggene for spinkelt i den situasjonen?
Selv om hele seksjonen er 4x8m, vil det deles opp i to rom à 4x4m.
Så hvis det finnes en bygningsingeniør som kan tenkes å regne på dette for en liten sum penger så er det velkomment!
Hvordan har det gått med dette prosjektet? Hvordan ble resultatet?
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.