Jeg og min kone er interessert i et eldre hus. Vi har fått tilgang til inspeksjonsrapporten.
Ville gjerne høre andres meninger om det. Om det er greit.
Ville gjerne høre andres meninger om det. Om det er greit.
Ingenting som gjør at jeg blir bekymret i alle fall. De bemerkningene som tas opp føles ikke urimelige ut fra hvilken type hus det er. Vedlikeholdstiltakene føles håndterbare.A Andreas_1977 skrev:
Sannsynligvis bør man regne med en større innsats med taket innenfor 5-10 år. Men det kan nok være lurt å gjøre en kontroll av taket for å vurdere tilstanden.
Jeg skulle nok gjerne vite driftskostnader på ombygget avløpet, om det har krav på en serviceavtale som ikke er helt gratis. Hvor komplekst er vannrenseanlegget med tanke på kalk, aggressivt, jern, radon, natrium etc. Blir jo like mange filtre som problemer og gir et mer serviceintensivt system og sjelden et perfekt vann.A Andreas_1977 skrev:
Vet bare at driftskostnaden for hele boligen ligger rundt 2000kr i måneden. Har vel gått opp litt med tanke på strømmen. Vannet er kontrollert og godkjent.H håbbe1961 skrev:Jeg skulle nok ønske å vite driftskostnader på det ombygde avløpet, om det har krav på en serviceavtale som ikke er helt gratis. Hvor komplekst er vannrensing med tanke på kalk, aggressivt, jern, radon, natrium etc. Blir jo like mange filter som problemer og gir et mer serviceintensivt system og sjelden et perfekt vann.
Ser ut til å være to brønner, men en brukes ikke til drikkevann.
Jo taket kan jeg tenke meg må byttes, men det er det samme med huset vi har nå.oskar.valta skrev:
Ingenting som gjør at jeg trekker meg i alle fall. De anmerkningene som blir tatt opp føles ikke urimelige ut ifra hvilket hus det er. Vedlikeholdstiltakene føles håndterbare.
Trolig bør man regne med en større innsats med taket på 5-10 års sikt. Men det kan nok være lurt å gjøre en kontroll av taket for å vurdere tilstanden.
Det vi var mest bekymret for var fukten i kjelleren. Vi har aldri hatt hus med kjeller/krypkjeller tidligere.
Eget avløp er en dyr greie om det trøbler med de strengere miljøkravene og det nåværende begynner å nærme seg 10 år. Skulle nok bruke undersøkelsesplikten og dobbeltsjekke med miljøkontoret hva, som er installert hvilket avgjør levetid og hvilke krav til vedlikehold det finnes hvilket avgjør løpende utgifter. Svaret på vannet likeså. Opplysningene som kommer frem i salget må man sjekke spesielt de som ikke er sjekket i en besiktigelse.A Andreas_1977 skrev:
Takk for svaret. Kanon med sånn info her.H håbbe1961 skrev:Eget avløp er en dyr greie om det trøbler med de strengere miljø kravene og det nåværende begynner å nærme seg 10 år. Skulle nok bruke undersøkelsesplikten og dobbeltsjekke med miljøkontoret hva, som er installert hvilket avgjør levetid og hvilke krav til vedlikehold det finnes som avgjør løpende utgifter. Svaret på vannet likeså. Opplysningene som fremkommer i salget må man sjekke spesielt de som ikke er sjekket i en besiktigelse.
Klikk her for å svare