Jeg skal starte eget firma og begynne å lage utemøbler :). Har kjøpt verktøy og skruer for flere tusen kroner, men det mangler en skrue som jeg ikke kan finne! Det er en skrue som jeg skal skru inn i slagmuttere og det med en unbrakonøkkel. Den er vanlig i IKEA-møbler bedre beskrivelse kan jeg ikke gi.. hvis det er noen der ute som har svaret så skriv gjerne!!! tja

IKEA selger reservedelsskruer og andre detaljer rimelig billig på deres varehus.

takk for svarene! skal dra til ikea i älmhult og lete etter skrue.. ha det bra

Tenk på at det bør være skruer for utendørs bruk hvis det skal sitte i utemøbler. Rustfritt, messing, galvmetall osv...
/CC

Jeg benytter anledningen til å kapre denne tråden - er det noen som vet hvor man kan få tak i en sargsprint som er ca. 4mm i diameter (lengden spiller ingen rolle - typ 10-20 mm) og tilhørende skrue på ca. 10 mm lengde og 2-3mm i diameter (vet ikke hvilket m-nr det er). Se bilde. Jeg trenger det for å feste inn soft close til et par skyvedører, den som monterte det initialt gjorde en dårlig jobb slik at sargsprinten forsvant, eller så satte de aldri i noen sargsprint.

Håper nå at det er riktig ord - sargsprint altså.
Metallskrue og bolt på vevd stoffbakgrunn, brukt for montering av soft close på skyvedører. Nærbilde av en metallbeslag med tannet innvendig sylinder og tilkoblet hjul, brukt i skinnesystem for skyvedører. Sølvfarget sargsprint og skrue på en teksturert overflate, brukt for å feste soft close til skyvedører.

Sjekk med siverths skruv

• Liker
LillaRackaren
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Sjekk med siverths skrue
Takk! Jeg har e-postet dem. Føles så merkelig å ikke klare å google seg frem til dette…. Alle forslag tas takknemlig imot!

L LillaRackaren skrev:
Jeg benytter anledningen til å kapre denne tråden - er det noen som vet hvor man kan få tak i en sargsprint som er ca 4mm i diameter (lengden spiller ingen rolle - typ 10-20 mm) og tilhørende skrue på ca 10 mm lengde og 2-3mm i diameter (vet ikke hvilket m-nr det er). Se bilde. Jeg trenger det for å feste inn soft close til et par skyvedører, den som monterte det opprinnelig gjorde en dårlig jobb så sargsprinten forsvant, eller så satte de aldri i noen sargsprint.

Håper nå at det er riktig ord - sargsprint altså.
[bilde] [bilde] [bilde]

Lage en egen? Finne passende rundstav og bore og gjenge den?

• Liker
LillaRackaren og 1 annen
  • Laddar…
B
  • Liker
LillaRackaren
  • Laddar…
Hei dere som engasjerte dere med tips angående min trådkapning!

Jeg ble lei av å lete etter riktig ting på Google, Sifverts skruv hadde ikke det jeg trengte og jeg har ikke verktøy til å bore hull i og gjenge en passende rundstokk (elsker dog DIY-ånden i forslaget!).

Jeg endte til slutt opp med en M3-mutter jeg fant på Clas Ohlson som med riktig vinkel akkurat passet inn i skinnen. Føler meg litt som MacGyvers fetter fra landet med den løsningen og er helt fornøyd med det, haha!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.