Har skrudd på hjørnebeskyttelse på en takboks for å fikse en håndverksfeil. Dessverre er selve grunnstammen bølgende og alt ser skjevt og litt krokete ut inkl. hjørnebeskyttelsen. Jeg tenkte først at jeg skulle prøve å presse hjørnebeskyttelsen så mye som mulig mot gipsen for å få et tett og slett hjørne, men vurderer nå å skru ut alt og begynne fra starten igjen og heller bruke laserpasset for å få hjørnebeskyttelsen horisontal selv om selve boksen ikke er det, dvs utnytte hjørnebeskyttelsens "retthet" for å få boksens kant rettere. Tenkjer jeg riktig nå?
Jo takk, fikk også det tipset men vil dessverre ikke investere i et verktøy til bare for et hjørnebeskyttelse. Dessuten er jeg litt usikker på om det fungerer da jeg har en gammel hjørnebeskyttelse i gipslaget under. Jeg har altså måttet bygge på en eksisterende boks.
Med krokete mener jeg ikke at beskyttelsen krummer der jeg har skrudd, men at hele linjen på ca 4 m bølger noe da selve boksen er litt skjev. Jeg tenkte om det gikk an å montere hjørnebeskyttelsen på en slik måte at hele boksens kant kommer til å se litt rettere ut? Det ville da resultere i at hjørnebeskyttelsen ikke ligger inntil gipsen på alle steder, men har litt luft imellom for å liksom få boksen rett.
Beklager den lange forklaringen men jeg kan ikke uttrykke meg i fagspråk!
Med krokete mener jeg ikke at beskyttelsen krummer der jeg har skrudd, men at hele linjen på ca 4 m bølger noe da selve boksen er litt skjev. Jeg tenkte om det gikk an å montere hjørnebeskyttelsen på en slik måte at hele boksens kant kommer til å se litt rettere ut? Det ville da resultere i at hjørnebeskyttelsen ikke ligger inntil gipsen på alle steder, men har litt luft imellom for å liksom få boksen rett.
Beklager den lange forklaringen men jeg kan ikke uttrykke meg i fagspråk!
Klikk her for å svare