Har skrudd på hjørnebeskyttelse på en takboks for å fikse en håndverksfeil. Dessverre er selve grunnstammen bølgende og alt ser skjevt og litt krokete ut inkl. hjørnebeskyttelsen. Jeg tenkte først at jeg skulle prøve å presse hjørnebeskyttelsen så mye som mulig mot gipsen for å få et tett og slett hjørne, men vurderer nå å skru ut alt og begynne fra starten igjen og heller bruke laserpasset for å få hjørnebeskyttelsen horisontal selv om selve boksen ikke er det, dvs utnytte hjørnebeskyttelsens "retthet" for å få boksens kant rettere. Tenkjer jeg riktig nå?

Er ikke en fordel å skru hjørnejernene, da blir de lett skjeve. Bruk riktig verktøy til å slå dem fast i stedet.
18853.jpg

Jo takk, fikk også det tipset men vil dessverre ikke investere i et verktøy til bare for et hjørnebeskyttelse. Dessuten er jeg litt usikker på om det fungerer da jeg har en gammel hjørnebeskyttelse i gipslaget under. Jeg har altså måttet bygge på en eksisterende boks.

Med krokete mener jeg ikke at beskyttelsen krummer der jeg har skrudd, men at hele linjen på ca 4 m bølger noe da selve boksen er litt skjev. Jeg tenkte om det gikk an å montere hjørnebeskyttelsen på en slik måte at hele boksens kant kommer til å se litt rettere ut? Det ville da resultere i at hjørnebeskyttelsen ikke ligger inntil gipsen på alle steder, men har litt luft imellom for å liksom få boksen rett.

Beklager den lange forklaringen men jeg kan ikke uttrykke meg i fagspråk! ;)

I prinsippet burde det jo funke å feste opp hjørnebeskyttelsen etter laseren og så skulle jeg gipse ut til riktig nivå. Det funker ikke med sparkel om det er 5mm f.eks.

ok takk, da prøver jeg det!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.