Hei, jeg så at det ikke sto rett til med vårt gulv og bestemte oss for å rive opp, ser det er vått/fuktig. Skal vente til helgen for å ta oss en titt på utsiden, rive opp bord osv.. men hva tror dere? Hva skal man se etter og tenke på??
Dette må ha skjedd i forbindelse med at vi har hatt så mye storm/regn i det siste. Det er sørvendt og det føles som all vær foregår i akkurat denne delen av huset. Takknemlig for hjelp/tanker!
ojojoj ... det der ser ikke bra ut ...
Jeg synes at bildene viser at det har pågått en lekkasje en lengre tid ... kan være en ganske stor skade da når du begynner å rive i det.
Mer fakta og bilder fra utsiden takk
Ser jo ut som en sprekk i platen der. Jeg har også vært med om lignende da innfestingen av platen hadde bakfylla. Så jeg hadde begynt med å kikke på denne og se hvordan den ser ut, der ligger mange bekymringer i feilbookede plater eller at de havnet skjevt etter stormer etc.
Ser jo ut som en sprekk i plåten der. Jeg har også vært med om lignende da innfestingen av plåten har hatt bakfylla. Så jeg hadde begynt med å se på denne og se hvordan den ser ut, der ligger mange bekymringer i feilbookede plåter eller at de har havnet skjevt etter stormer osv.[bilde]
Vi skal rive i morgen/søndag og forsøke å se hvordan det ser ut under, men takk for tipset, skal tenke på det i morgen. Alltid bedre med et par trente øyne!
Skal legge ut bilder når vi begynner å rive.
Du kan i alle fall allerede nå sette inn en avfukter. Eventuelt tegne opp på veggene hvor langt det var fuktig men det må dere måle med fuktmåler senere uansett, kan jeg tenke.
Ser jo ut som en sprekk i platen der. Jeg har også vært med om lignende da innfestingen av platen hadde bakfylla. Så jeg hadde startet med å kikke på denne og se hvordan den ser ut, der ligger mange bekymringer i feilbookede plater eller at de har havnet skjevt etter stormer etc.[bilde]
TS bør ringe sitt forsikringsselskap og la dem komme på en titt. Det første han skal gjøre. Deretter en byggmester som kan rive og gjenopprette.
Hvor det lekker er vanskelig å si fra noen bilder. Men platearbeidene er ikke utført av en blikkenslager. Platen skal gå under salingen på siden, noe den ikke gjør nå. I tillegg gjør fugen som er påklistret at vann som trenger inn lenger opp ikke kan renne ut på platen. Når man bygger en trefasade, som med alle andre fasadematerialer, må man tenke på at vannet vil trenge bak panelet. Da må det ha et sted å ta veien.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.