Er en amatør, som tok på seg å bygge vårt lager med en ferdig byggesett... Byggesettet er laget for å stå på pilar, men da vi kjøpte huset gjorde markentreprenøren en betongplate for lageret.

I mitt hode tenkte jeg at jeg må ha papp som beskyttelse nedover.. Men nå ble det jo helt åpent, siden panelet ikke når ned.

Hvordan redder jeg at jeg har lagt pappen feil? Jeg burde vel ha brettet den opp, antar jeg.

Kan man klemme inn flatjern rundt hele? Løfte modulene med jekk og legge inn ny papp?
 
  • En næropptak av trepanel mot en betongplate, med synlig mellomrom og papp lagt feil vei. Treverket er montert over betongkanten.
Dråpebrett kanskje ?
 
  • Liker
Vermilion
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Droppblekk kanskje?
blekk er den lette og beste løsningen, det er også slik man vanligvis gjør når man isolerer grunnen slik at grunnen stikker ut utenfor panelet.
 
Takk for svar :) Får bli droppblekk..

Neste spørsmål..
Vi holder på å kle huset i lockläkt, så det matcher hovedbygningen. Trenger man å sette droppblekk her også på gavlen? Eller bare kle huset i lockläktpanel og deretter male nøye?

Første bildet viser gavlen, det kommer til å sitte panel både oppe og nede. Andre bildet viser hvilken type panel.
 
  • Veggen på huset er kledd med ubehandlet trepanel i lockläkt-stil. Bildet viser trestrukturen og panelens oppsett under et takutspring.
  • Gavel med pågående kledning av locklæktpanel, sett nedenfra, med detaljer av trevirke og spiker.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.