Hei,

Jeg skulle veldig gjerne ha deres input angående betongbord.
I går støpte jeg i form, et terrassebord 180x180x5cm med armering.
Jeg brukte (dessverre dyr) reparasjonsbetong for å få en jevn og fin overflate.

Derimot leste jeg helt feil på pakken (25kg) og blandet i 2,8l vann i stedet for 2,1l.

Vil jeg få problemer? Kan jeg utbedre dette nå under brennfasen eller er det for sent?!

Veldig veldig takknemlig for alle typer tips, tilbakemeldinger og kommentarer.

Mvh Martin

Ble det veldig bløtt når du støpte?

Ja, dessverre ble det en tydelig vannoverflate, som riktignok nå har sunket en del, men jeg ville nok absolutt si at det var ganske bløt. som bløt leire omtrent...

Nå er det for sent å gjøre noe. Enten så venter du og ser hvordan det holder eller så skyller du det bort med en gang.

OK... Finnes det noen stalltips på når omtrent man vet at brenningen er ferdig? Skal betongen bli av "annen farge" eller lignende. Har søkt rundt men finner ikke så mye om dette når det gjelder så stor flate på annet bruksområde enn gulv...

Ganske sterkt er det etter 2-3 dager. Gjennomherdet tar et par uker.

Ok. Tusen takk for hjelpen!!
Mvh Martin

Betongen blir svakere jo mer vann du blander i den. Nå tror jeg for øvrig at styrken på et bord vil være nok uansett, vær forsiktig når du håndterer det og la det gjerne herde noen dager ekstra før du avformer.

Å ha hatt mye vann kan faktisk ha vært bra i dette tilfellet siden betongen flyter ut bedre og du får trolig en finere overflate.

Hei
Kan si at det ble ekstremt bra. Kan sterkt anbefale for andre å slenge i litt ekstra vann om man som jeg kun skal bygge et bord med tykkelse på 4cm.

Bilder hadde vært hyggelig!

Bilder er et must, ellers har det ikke skjedd.

• Liker
Kattvovven
  • Laddar…
Bilde takk

Må ha blitt et fryktelig tungt bord...
Vi støpte et bord med målene 160 x 80 x 5 cm.. Den platen veide 160 kg :)

Sist redigert:
om det er 4 cm tykt som ble skrevet sist så burde det veie rundt 300kg. Er det 5cm som ble skrevet først så burde det veie rundt 375kg.

Bare han ikke har satt seg fast under det

• Liker
gasto
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.