Tenkte å skaffe en enkel bordplate (lik Vika Amon fra Ikea) og montere med konsoller i en betongvegg, men jeg skulle trenge å kutte den slik at dybden blir 40cm. Skulle trenge tips på hvordan jeg skal kutte den. Jeg har ikke rørt en sag siden man hadde sløyd på skolen, så jeg er ikke overdrevent komfortabel med ting som dette.
Spørsmålet er om det blir så bra å kappe en sånn?
Produktbeskrivelse
Topp: Tre fiberskive, Mønstertrykt og preget akrylmaling
Ram: Sponplate, ABS plast
Fyllmateriale: Papir
Bunn: Tre fiberskive
Finnes det ingen lignende plate i riktig dybde så du slipper det momentet?
Ellers er antageligvis en sirkelsag med anhold den enkleste måten å kappe en sånn.
Produktbeskrivelse
Topp: Tre fiberskive, Mønstertrykt og preget akrylmaling
Ram: Sponplate, ABS plast
Fyllmateriale: Papir
Bunn: Tre fiberskive
Finnes det ingen lignende plate i riktig dybde så du slipper det momentet?
Ellers er antageligvis en sirkelsag med anhold den enkleste måten å kappe en sånn.
Enig med Blindnit, tvilsomt om jeg ville kappe en plate som er bygget opp med hulrom fylt med papir? bør miste stabilitet og det blir vanskelig med styrke og festing mot veggen i konsollene.
Bruk en benkeplate i stedet som er massiv, la byggevarehandelen kappe den slik du vil ha den om du ikke trenger en unnskyldning for å kjøpe en sirkelsag
for det er ellers den enkleste løsningen tror jeg.
Bruk en benkeplate i stedet som er massiv, la byggevarehandelen kappe den slik du vil ha den om du ikke trenger en unnskyldning for å kjøpe en sirkelsag
Bekymrer meg bare for at platen skal bli for tung hvis man bruker massivtre, men det er kanskje ikke et stort problem hvis man skaffer skikkelige konsoller.
Formatet er litt uvanlig, har hatt store problemer med å finne noe som passer. Å gå til et byggevarehus er kanskje løsningen. Tips på noen? Hadde vært flott om man kunne få den svartlakkert.
Formatet er litt uvanlig, har hatt store problemer med å finne noe som passer. Å gå til et byggevarehus er kanskje løsningen. Tips på noen? Hadde vært flott om man kunne få den svartlakkert.
Benkeplater er som oftest sponplate med noe folie eller laminat på om det ikke er massivtre, burde ikke være noe problem å finne konsoller som holder for det. Tror det holder bedre enn den hule som du hadde tenkt før.
Hvilken som helst byggevarehandel fikser sånt, Beijer, Bauhaus, Byggmax osv osv
Hvilken som helst byggevarehandel fikser sånt, Beijer, Bauhaus, Byggmax osv osv
Kanon, takk for hjelpen.
Klikk her for å svare