Er det noen som vet hvor man kan få tak i billig herdet glass. Jeg har sjekket med en lokal glassmester og han skulle ha 1350/kvm........Finnes det noe sted på nettet hvor det går an å få tak i eller kan man kjøpe brukt. Jeg har tenkt å ha det som rekkverk til en loft

Takknemlig for svar/terese

N
Herdet glass er dyrt fordi det ikke kan behandles.
Det må først skjæres til og deretter herdes.
Men om du kan tenke deg varierende mål, kan man finne gamle bordplater, hyller eller skapdører på loppemarkeder.

Sjekk med glassmesteren hva han tar for plexiglas. ;)

N
Plexiglass er nok holdbart, men det blir så fort ripete og da ser det ikke spesielt pent ut. Det er dessuten ganske dyrt.
Ville ikke anbefale det om det er noe man skal se på.

Niq skrev:
Plexiglass er nok holdbart men det blir så fort ripet og da ser det ikke spesielt pent ut. Det er dessuten ganske dyrt.
::) Ta bilruter (=sideruter el. kombiruter) fra skroten. Vil du ha større innglassing, så ta siderutene fra en buss. ;)

Buss.......Hjemme der jeg bor(sthlm) Har de fleste bussvinduene kule budskap inngraverte typ: ZYGF, ELLI, MOPZ kombinert med et og annet WAZZZZAAAP. Men hva vet jeg....det kanskje ville live opp, man kanskje kan la barna gravere inn noe fint ;D

N
Hvis man tar glass fra en buss så skal man ta det indre glasset (busser har ofte isolerglass) for det ytre er for det meste farget.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.