Søker etter litt industriell løsning på hengeportsbeslag, den skal være litt synlig fra utsiden med et enkelt hjul og synlige beslag. Hittar bara denna, noen som vet :x

• Industrielt hengeportbeslag med synlige hjul og beslag i metall, egnet til synlig montering på utsiden av porter.
Synlige beslag? Er det en interiørdetalj du er ute etter?

Ellers finnes portbeslag på granngården/Nordpost
http://www.granngarden.se/search/helaform

Og en del av sortimentet finnes også på Jula.

Men du er kanskje mer ute etter pyntegjenstander... :confused:

Metallhengsel med en rulle i toppen, brukt til skyvedører eller porter. Funnet noe på nettet som heter portrulle, men forstår ikke hvordan resten av konstruksjonen skal se ut, noen tips?

Ikke glem å tenke på sikkerheten!

Den der mojängen du viser kan veldig lett hoppe av skinnen den er ment å løpe på.
Men en katastrofe som følge for barnet som porten tilfeldigvis faller over.

Kan du ikke beskrive litt hva du skal ha greiene til?
Åpenbart ikke en låveport i alle fall.

Byggetegninger av et rødt skur med skråtak, inkludert mål og sidevisninger, 5x3 meter. Jo det kanskje man bør tenke på mtp at man nettopp har fått barnebarn :thumbup:
Her kommer uansett prosjektet så man kan forstå hva jeg er ute etter

OK, så skyveporten skal være på et vanlig enkelt redskapsbod.
Hvorfor duger da ikke vanlige beslag?

Tenk på at de beslagene du har på bildet i ditt første innlegg trolig er dreide, bearbeidede og polerte i små serier og svindyre.
Er det verdt kostnaden, tro? (Har dog ingen anelse om hva de koster.)

KnockOnWood skrev:
OK, så skyveporten skal være på en vanlig enkel redskapsskjul.
Hvorfor duger da ikke vanlige beslag?

Tenk på at de beslagene du har på bildet i ditt første innlegg trolig er dreid, bearbeidet og polert i små serier og svindyre.
Er det verdt kostnaden tror du? (Har dog ingen anelse om hva de koster.)
akkurat. helt korrekt. lurer derfor på de enklere hengrullene?

Lawrence skrev:
[bilde]Funnet noe på nettet som heter portrulle, men forstår ikke hvordan resten av konstruksjonen skal se ut, noen tips?
De løsningene jeg har sett med lignende beslag så har det sittet et flatjern på veggen som hjulet har rullet på. For å hindre at hjulet hopper av flatjernet kan man sette et vinkeljern, regel e.l. over akkurat slik at hjulet går fritt. Ikke glem å montere stopp i hver ende.

pjodden skrev:
De løsningene jeg har sett med lignende beslag har det sittet et flatjern på veggen som hjulet løp på. For å hindre at hjulet hopper av flatjernet kan man sette et vinkeljern, regel el.l. over akkurat sånn at hjulet går fritt. Ikke glem å montere stopp i hver ende.
De løsninger jeg har sett med disse beslagene har det sittet noe på beslaget, rett under flatjernets/u-balken som hjulet løper på sånn at hjulet ikke kan løfte.

Lawrence skrev:
just det. helt korrekt. undrar därför om de enklere hengerullene?
OK, så da virker det som vi er enige.

Se igjen på lenken til Nordpost/Granngården som jeg ga.
Der har du ekte greier som kommer til å funke.
Tanken er vel stort sett at man setter opp en skinne som portbærerne løper i.
Enkelt, uflashy og helt ute.
Men fungerer. Jeg har slike til min stallport.

Lykke til!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.