Jeg skal henge opp en hattehylle, kroker mm på en 13 gipsvegg. Kommer det til å holde? Det blir jo litt vekt når man henger opp jakker mm. Stenderne sitter ikke der jeg vil. :)

Jocke

Gipset kommer til å holde da? Vi skal ha kroker litt lenger ned for barna og de kan jo være litt voldelige når jakker skal henges opp. :)

Det bør det absolutt gjøre!

Må jo finnes noen bjelker C/C 600 som du kan sikte deg inn på!

Kanskje avhengig av hvordan festepunktene ser ut på hyllen. Men første middagsinvitasjonen hjemme med et antall skinnjakker og et par frakker så ville jeg vært nervøs. Jeg synes at man i prinsippet og forsiktig, skal kunne henge seg selv i hattehyllen. I hendene.

akhagen skrev:
Jeg synes at man i prinsippet og forsiktig, skal kunne henge seg selv i hattehyllen. I hendene.
I så fall funker det ikke å feste kun i gipsen. Vår hattehylle satt med skikkelige plugger men da eldste datteren var ni år (og smal og nett selv for alderen) fikk hun for seg å henge i den med hendene, og da falt dritten ned. Jeg husker ikke hva slags plugger det var men det hadde nok ikke hjulpet med molly, for det var ikke pluggene som ble trukket ut men flere kvadratcentimeter store biter som brøt seg løs fra platen rundt festepunktene.
Det var riktignok bare to festepunkter.

....selv om molly er bra!

Hadde samme problemet når jeg bodde i leilighet for lenge siden....men jeg bygde en type espalier i planhøvlet.

2 horisontale i samme bredde som hattehyllen og deretter loddrette som gikk nesten fra taket og helt ned til gulvet. Hvittlasert den...ble helt ok

Så den tok lasten fra hattehyllen...skrudde bare opp selve espalieren med 4 skruer.

Deretter satte jeg kroker i selve espalieren på forskjellige høyder, noe som sparte masse skruehull på veggen.

Håper jeg ikke er for uklar...vanskelig å beskrive. men de 2 horisontale som satt nærmest veggen gjorde også at den kom over gulvlisten og kunne bruke gulvet som støtte.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.