Heisann

Jeg hang opp to gitarer på en vegg hjemme, ble litt bekymret da skruene bare snurret, men siden gitaren virket som den hang stabilt, lot jeg det være, noe som gikk bra til å begynne med. Etter en stund merket jeg imidlertid at den ene gitarholderen begynte å løsne fra veggen, bule ut. Skrudde da ut skruene, 3 stk, og dro ut pluggene for å sette inn tykkere plugger og lengre skruer slik at det skulle sitte stabilt, men også nå snurret bare skruene, dog gitaren henger stabilt enn så lenge, men tør selvfølgelig ikke ha den hengende der uten tilsyn med tanke på hvordan det gikk sist. Kan også meddele at det bare er den ene hengeren det er problemer med og de henger på samme vegg. Materialet vet jeg ikke hva det kalles for, men det er i alle fall veldig porøst.

Så jeg lurer på hva jeg kan gjøre nå, går det an å fylle igjen hullene på en eller annen måte og deretter bore nye, eller er det helt håpløst? Hva finnes av alternativer?

Veldig takknemlig for svar

Hva er det for type vegg? Hva er det for skruer?

Ja du, er jo en riktig amatør jeg så vet ikke riktig hva jeg skal svare.

Men er iallfall en innervägg om det kan ha noen betydning, så vet jeg som sagt ikke hva materialet kalles, er iallfall veldig løst, ikke betong. Skruvene er 5x60, men ser at det egentlig skal være 6-8mm for å passe pluggen, kanskje er det som er feilen da.

Det kanskje er en gipsvegg du borer i?

Ja det kan nok være en gipsvegg. Betyr det at man ikke kan henge tyngre ting på den, eller må man ha noe spesielt for å få det til å sitte ordentlig fast?

Metallanker sitter som fjell i en gipsvegg. Ulempen er at når de først sitter der, gjør de nettopp det.

Bilden linket fra www.brfsodergatan.se
vagg-metallexpander-skiv.jpg

Hengte gitarene mine i gipsvegger før. rød plugg og 4X40 skruer passet perfekt. Lengden spiller ingen rolle. Slik du ligger an akkurat nå så brun plugg og 5x5 spax funker vel =)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.