En tanke slo meg... hvorfor ikke spikre sammen et ferdig regelverk i korrekt mål som man deretter reiser som ved nybygg?
I stedet for å pille med masonite og annet småplukk ved regelverk - reis opp regelverket & løft det på plass mot husveggen, fest det med karmsskruv eller vinkeljern ved ytterste punkt & fortsett.
Noen som har prøvd?
I stedet for å pille med masonite og annet småplukk ved regelverk - reis opp regelverket & løft det på plass mot husveggen, fest det med karmsskruv eller vinkeljern ved ytterste punkt & fortsett.
Noen som har prøvd?
Den er jo vanskelig å få på plass siden konstruksjonen blir noen eller noen få centimeter for høy når du reiser den opp (pga vinkelen).
Du kan vel bygge en ny vegg, som står helt fritt uavhengig av den eksisterende veggen? Så gjorde jeg, og der det var enkelt la jeg mellomlegg og festet i eksisterende vegg. Dette var gull verdt da vi senere monterte kjøkkenet - to vegger i riktig vinkel og veggene er helt i lodd. Før vi sluttfestet kortveggen ble det for øvrig laget en vinkelhake som var 4,5x3 meter.....
Du kan vel bygge en ny vegg, som står helt fritt uavhengig av den eksisterende veggen? Så gjorde jeg, og der det var enkelt la jeg mellomlegg og festet i eksisterende vegg. Dette var gull verdt da vi senere monterte kjøkkenet - to vegger i riktig vinkel og veggene er helt i lodd. Før vi sluttfestet kortveggen ble det for øvrig laget en vinkelhake som var 4,5x3 meter.....
Bør ikke være noe problem om man gjør den litt lav. Om man for eksempel tilpasser den for to cm tomt oppe så burde det gå. Så fester man mot taket med for eksempel karmskruen og eventuelt fogskummer opp.
Samme sak i bunnen. Trolig vil man kanskje avveie et ikke helt jevnt gulv så der kan det kanskje gå noen mm(cm) for det også.
Samme sak i bunnen. Trolig vil man kanskje avveie et ikke helt jevnt gulv så der kan det kanskje gå noen mm(cm) for det også.
Ja, jeg angrer på at jeg ikke gjorde det inne & deretter brukte vinkeljern ved festingen. Nei, da var det til å lytte til den gamle skolen. "Sånn gjør man" For så vidt var det nyttig med hjelp, men... oj, hva alt hadde gått å gjøre enklere - og bedre!
Masonitt & klyvde masonitter (!) som mellomlegg regel for regel...
I dette tilfellet tenkte jeg faktisk på utsiden - ny kledning blir det. Burde vel ikke være noe problem der heller å lage en hel konstruksjon? Eller hva tror dere? Litt større bare...
Masonitt & klyvde masonitter (!) som mellomlegg regel for regel...
I dette tilfellet tenkte jeg faktisk på utsiden - ny kledning blir det. Burde vel ikke være noe problem der heller å lage en hel konstruksjon? Eller hva tror dere? Litt større bare...
Klikk her for å svare