12.056 lest ·
19 svar
12k lest
19 svar
Hard, slitesterk, billig og tynn plast?
Jeg trenger å skru fast to ting. Skal vise omtrent hva jeg mener:

Den røde greien trenger jeg å skru på. Alternativt at jeg limer, men vil helst at det skal sitte som stein.
Uansett, det var en dårlig beskrivelse på bildet... men viktig at man kan skru.

Den røde greien trenger jeg å skru på. Alternativt at jeg limer, men vil helst at det skal sitte som stein.
Uansett, det var en dårlig beskrivelse på bildet... men viktig at man kan skru.
Sist redigert:
Okei. Tror riktignok jeg kommer til å foretrekke skrue siden bordet har en litt annerledes konstruksjon. Men du kjenner ikke til et materiale som oppfyller alle mine krav eller i det minste de viktigste, billig, ca 1 cm tykkelse, kan også finnes i tykkere størrelser, plast, kan skrues i uten at det sprekker. Tror ærlig talt jeg kommer til å løse det ved at det ikke går i kras hvis man har litt for mye vekt på det med riktig plassering av beina.
Forstår dette kan høres ut som noen litt rare spørsmål, men det er ikke et vanlig bord med 4 bein direkte.
Takk for deres hjelp så langt.
Forstår dette kan høres ut som noen litt rare spørsmål, men det er ikke et vanlig bord med 4 bein direkte.
Takk for deres hjelp så langt.
Så lenge du ikke beskriver mer hva du prøver å produsere så kan du bare få sporadiske ideer.
Bare en sånn sak som du sier at du skal skru... Mener du f.eks. med eller uten mutter, hvorfor fungerer ikke liming?
Hvilke laster fra oversiden hhv. siden, hvordan har du tenkt med beina osv osv....
Skal man bygge noe uvanlig må man se til hele konstruksjonen både fra styrke og fra utseende.
Bare en sånn sak som du sier at du skal skru... Mener du f.eks. med eller uten mutter, hvorfor fungerer ikke liming?
Hvilke laster fra oversiden hhv. siden, hvordan har du tenkt med beina osv osv....
Skal man bygge noe uvanlig må man se til hele konstruksjonen både fra styrke og fra utseende.
Jeg forstår. Men jeg bygger et bord laget for én person, ikke flere. Ser etter plastmateriale som kan oppfylle mine behov, dvs man skal kunne skru inn en skrue i det og det er billig og ganske tynt.
Du sa tidligere at platen kan sprekke hvis den bøyes for mye, dvs jeg trenger en hardere plast siden jeg ikke vil ha det altfor bøyelig. Riktignok får jeg skylde på meg selv om jeg skulle bøye det i stykker, men det tror jeg ikke jeg kommer til å gjøre.
Takk for svar.
Du sa tidligere at platen kan sprekke hvis den bøyes for mye, dvs jeg trenger en hardere plast siden jeg ikke vil ha det altfor bøyelig. Riktignok får jeg skylde på meg selv om jeg skulle bøye det i stykker, men det tror jeg ikke jeg kommer til å gjøre.
Takk for svar.
Sist redigert:
Klikk her for å svare