Hei!

For noen år siden ordnet vi et rom i kjelleren (sokkelhus). Vi drenerte huset et par år før, så de pussede veggene var virkelig tørre og fine. Jeg satte lekter på veggene som fikk fungere som luftespalte, og på disse OSB + gips. Gulvet er betonggulv, der la jeg Platonmatte for å få litt luftespalte og så laminatgulv oppå. En vegg mot den retningen der terrenget er lavere enn ytterveggen, samt tak som strekker seg 4 meter ut fra veggen, satte jeg ingen luftespalte, veggoverflaten er bare 2,5 m2. Jeg mener at det skal være en virkelig tørr vegg.

Jeg har merket litt svak lukt fra rommet, vanskelig å skille den fra hundens lukt og kanskje svak mugglukt. Hunden bor stort sett i dette rommet.
Ventilasjonen er ikke bra i rommet, men døren står ofte åpen inn til rommet.

Har dere noen hypoteser? Min tanke er at det har blitt sølt væske/hundetiss osv. som ligger på Platonmatten og gjærer ;) Eller at det bare er hundens lukt.
Kan legge til at en gang hadde et stort kosedyr blitt lagt mot en vegg og isolert denne mot varmen i rommet. Bak denne hadde det blitt en muggflekk på tapetet, som kunne tørkes bort lett. Kan dette bety at det er fuktig luft?
Hun som bor i rommet skal snart flytte hjemmefra, da skal jeg rydde og lufte godt, så får vi se om det forsvinner, men hvis ikke så er det vel mugg...
takknemlig for ideer.

Mugner det så lett som det gjorde bak kosedyret så er vel noe galt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.