Ba en person sjekke for meg, da var prisen på det skapet ca 3050 kr + mva, det er under en avtale for grupperabatt uten å si for mye.
 
  • Liker
Revhiet1
  • Laddar…
Coolman Coolman skrev:
Rabatter er litt forskjellige avhengig av.

Nå hadde jeg litt bedre rabatt enn @useless så enten har firmaet bedre eller dårligere enn oss.

[bilde]
Til og med jeg kommer ned i omtrent samme penger, og vi jobber ikke engang i elbransjen. Vi har dessuten ingen spesiell avtale med Ahlsell da vi kun kjøper litt verktøy og enkelte verneklær fra dem.
Målarskap GUM for utenpåliggende montering, vist med åpen dør som avdekker interne komponenter, til salgs for 3 305,25 SEK per stk.
 
  • Liker
Emplish og 2 andre
  • Laddar…
J Jennie123 skrev:
Vi har sjekket med elektrikeren (underentreprenør) som vi har hatt på plass, og han betalte ca 2300 kr for skapet, og så har det blitt viderefakturert til oss ca drøyt 9000. Så det blir til å ta en prat med vår byggherre.
Han fakturerte byggherren bare 2300 altså?
 
J
K Kane skrev:
Han fakturerte byggherren bare 2300 altså?
Ja, akkurat.
 
  • Sint
  • Wow
jocek og 5 andre
  • Laddar…
J Jennie123 skrev:
Ja, akkurat.
Det er vel faen at man ikke skal kunne stole på folk. Spørsmålet er om det er så mange som faktisk bare betaler og knytter neven i lomma sånn at entreprenørene synes det er verdt å prøve også neste gang.
 
  • Liker
Revhiet1
  • Laddar…
Blir jo en munter diskusjon mellom byggere og elektrikere....
 
  • Liker
Åboen1 og 4 andre
  • Laddar…
J Jennie123 skrev:
Ja, akkurat.
Herregud for en blåsning. Juks og båg-bygger.
 
  • Liker
Anton-grejjar og 1 annen
  • Laddar…
J Jennie123 skrev:
Vi har sjekket med elektrikeren (underentreprise) som vi har hatt på plass, og han betalte ca 2300 kr for skapet, og så har det blitt viderefakturert til oss ca litt over 9000. Så det blir til å ta en prat med vår byggmester.
Antageligvis er det da 2300 eks. mva, men likevel...
 
  • Liker
Festlund og 1 annen
  • Laddar…
Vi har nettpris 2508kr ekskl. mva på målerskapet 2270010E. Stor konsern, men ikke elinstallasjoner som hovedvirksomhet.
 
J Jennie123 skrev:
Hei, vi holder på å renovere hjemme og i avtalen med byggefirmaet står det med rabattsatser som de har hos ulike butikker og som vi også da får på materialer. Dog så fikk jeg en faktura i går som det var åpenbart at de ikke hadde lagt inn rabatten på, så nå begynner jeg å lure på om vi har fått rabatt på de tidligere fakturaene. De produktene er av mer teknisk karakter (el-greier blant annet) så det er vanskelig for meg å avgjøre om det er en rabattert pris eller ikke.

Er det noen her som kan se på disse prisene på fakturaen og se om vi har fått rabatter eller ikke? Disse er de avtalte rabattene, vet dog ikke hvor de har handlet.

Bauhaus: 40% på lagervarer, 12-18% på bestillingsvarer.
Dahl: 40% på lagervarer, 12-18% på bestillingsvarer.
Ahlsell: 37% på lagervarer, 12-18% på bestillingsvarer.
Optimera: 27% på lagervarer, 12-18% på bestillingsvarer.

Se skjermdump på priser og produkter på fakturaen.
Noe er off, 40% på bauhaus?

Jeg vet at bauhaus gir noen prosent mot tilbudsforespørsel, men ingen 40.

Er det avdrag fra brutto dere har forhandlet frem eller tillegg på netto?
 
  • Liker
TRJBerg
  • Laddar…
Kan det være for å lure?
 
  • Liker
TRJBerg
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Blir vel en munter diskusjon mellom bygningsarbeider og elektriker....
Ja...

Til trådstarter: standard (i det minste i vårt nett) er et UE-påslag mellom entreprenør/underentreprenør i traktene 10-15% som dekker alt mek med samordning.
 
  • Liker
Festlund
  • Laddar…
P PRLS skrev:
Noe er off, 40% på bauhaus?

Jeg vet at bauhaus gir noen prosent mot tilbudsforespørsler, men ikke 40.

Er det fradrag fra brutto dere har forhandlet fram eller påslag på netto?
Enig, samme sak med optimera, ingen har snitt 27% på hylleprisen der. Muligens enkelte varer men ikke på f.eks. trelast og gips.
 
Klart man i sitt tilbud gir tall på utmerkede rabatter hos allerede billige kjeder, i samme størrelse som de "rabatter" man gir kunden på listeprisen hos Ahlsell.
Om rabattene er urealistiske spiller ingen rolle, siden det aldri var noen hensikt å handle noe annet sted enn hos Ahlsell.
 
  • Liker
Lidd og 3 andre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.