Kjøpte hus for 3 år siden med håpløs entrétrappkonstruksjon (se bildene) som vi har renovert 2 ganger per år, men nå gitt opp og vil bygge noe mer bestandig / vedlikeholdsfritt. Under trappen er et kjellerrom.

Tenker på å bygge over konstruksjonen med en slags tralletrapp, hva har dere for kloke tanker/idéer på andre løsninger?
Steintrapp ved inngangsdør med slitasje og skader, omgitt av busker. Konstruksjonen trenger renovering for bedre holdbarhet.

• Inngangsparti med trappekonstruksjon i mørke fliser, delvis ødelagt, med treplanker og leker strødd rundt. Hoveddør og busker vises.
Jeg synes planformen på trappen er tåpelig, siden den "mister" inngangsdøren. Trappen kan gjerne bre seg ut på sidene, men tøffelverandaen bør ikke slutte i luften. Før dere bestemmer dere for hvordan dere skal bygge om trappen, bør dere kontrollere dens stegmål i dybde- og høyderetning. To ganger steghøyden pluss et stegdybde målt i cm bør bli 60-62. Hvis det ikke stemmer, bør dere pigge bort den gamle trappen før dere bygger en ny.

jeg er bare en lekperson men jeg synes det ser ut til å være et steg for mye, må jo være håpløs å gå i.
Fjern den helt er mitt tips og lag nytt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.