Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Du har rett. Greien er at tersklene hadde skruer/spikrer selv om det ikke var boret i betonggulvet og ingen plugg altså i gulvet, så skruene var vel i luften, noe som gjorde at tersklene løsnet. Jeg påpekte at det var fem ulike typer skruer/spikrer på to terskler og ba om tiltak. Han festet dem med stor iver, men en terskel sprakk jo, og skruene stikker opp verre enn noen gang.
Jeg synes det skal være ordentlig utført og også estetisk pent.

Det der ser ut som en vaktmester har gjort det,
En slurvete en!
 
Den skjeve skruen i siden på oppvaskmaskinen...
Problemet er egentlig ikke at den sitter skjevt, noen ganger må man gjøre det sånn for å finne noe fast materiale å skru i. Men det er nok ikke tilfellet her.
Problemet er at håndverkeren ikke forstår det grunnleggende i at en skrue tåler enorm belastning i lengderetningen, men knapt noe i sideretningen med den store utspringet. Du kan aldri trekke ut den skruen med fingrene, men lett bøye den av.
Tenk en spiker som nekter å bli trukket ut, man bøyer den noen ganger frem og tilbake, så knekker den.
Men oppvaskmaskinprodusenten angir jo at den skal skrus fra siden?
Ja, men den skal skrus stramt mot veggen, da kan ikke skruen bøyes. Hvis det ikke er stramt så gjør man det stramt med en liten trekloss eller hva man har for hånden.
 
  • Liker
Roger Fundin og 7 andre
  • Laddar…
Man får hva man betaler for.. det er en grunn til at noen er mye billigere enn andre.. man får skylde seg selv synes jeg..
 
  • Sint
  • Wow
Roger Fundin og 1 annen
  • Laddar…
A anr145 skrev:
Man får hva man betaler for... det er en grunn til at noen er mye billigere enn andre... man får skylde seg selv synes jeg...
Ah, der kom den klassikeren. Hvor mye synes du at dette arbeidet er verdt? Tror du virkelig at det var så lite som kunden betalte? Og hvis du synes at kunden fikk det kunden betalte for, så tror jeg at alle andre opplever din vurdering av virkelig dårlig arbeid som veldig høy. Jeg kan gjerne komme til deg og levere tilsvarende kvalitet for den prisen. Deal?
 
  • Liker
Roger Fundin og 7 andre
  • Laddar…
J JPW skrev:
Ah, der kom den klassikeren. Hvor mye synes du at dette arbeidet er verdt? Tror du virkelig at det var så lite som kunden betalte? Og synes du at kunden fikk det som kunden betalte for så tror jeg at alle andre opplever din vurdering av virkelig dårlig arbeid som veldig høyt. Jeg kan gjerne komme til deg og levere tilsvarende kvalitet for den prisen. Avtale?
Det var et godt tillagt tilbud og ikke noe billig svartarbeid. Jeg handlet i troen om å ansette en håndverker rett og slett, det finnes jo firma og alt. Jeg ansatte en firma fordi jeg er uvitende om håndverk.
 
  • Trist
  • Liker
Roger Fundin og 12 andre
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Det var en vel tilmålt tilbud og ikke noe billig svartjobb. Jeg agerte i troen på å ansette en håndverker rett og slett, finnes jo firma og alt. Jeg engasjerte en firma på grunn av at jeg er uvitende innen håndverk.
Jeg forstår det meget godt, og jeg lider med deg. Derav mitt retoriske spørsmål ikke til deg men til den jeg siterte, som jeg synes kommer med et egoistisk og ufordragelig angrep på deg.
 
  • Liker
Roger Fundin og 5 andre
  • Laddar…
"hvorfor engang ha terskler"

finnes flere grunner, de fleste gulvprodusenter klassifiserer det som en installasjonsfeil å ikke dele av gulvet mellom ulike rom.
Det er heller ikke helt uvanlig at underlaget heller både hit og dit, så man faktisk må dele av gulvet.
Men setter man en terskel skal den ikke skrus slik at den sprekker og man skal ikke slå tærne i noen skruer..
 
  • Liker
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Første gang jeg kommenterer på dette forumet.
Og synes de fleste lignende tråder er ekstremt pirkete og har ingen forståelse for håndverk og tremateriale.

Men! Dette er nok noe av det verste jeg har sett.
Enkle og veldig vanlige arbeider å utføre, og totalt mislyktes med hvert moment.
Var snekker i 15 år og arbeidsleder/prosjektleder i 2 år, og har aldri sett noe lignende.
Og nettopp dette er dessverre hvor byggebransjen er på vei.

Påklag fakturaen og tru med å henge dem ut på nettet, om de har en offisiell side.

Beklager at du har støtt på en slik ”håndverker”.
Det finnes faktisk fortsatt folk med ”yrkesstolthet”, selv om de fleste, som f.eks. jeg, bytter bransje.
 
  • Liker
Roger Fundin og 9 andre
  • Laddar…
J JPW skrev:
Jeg forstår det meget godt, og jeg lider med deg. Derav mitt retoriske spørsmål ikke til deg men til den jeg siterte, som jeg synes kommer med et egoistisk og råttent angrep på deg.
Takk så mye for støtten! Jeg holder på å skrive saklig og faktabasert tilbakemelding med bilder til håndverkeren. Føles tungt å sende det. Dette er et suverent oppmuntringsforum, og jeg er glad for alle tips etc.
 
  • Liker
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Heij83 Heij83 skrev:
Du får late som at min termos er et vater.
Men antakelig er den rett om døren er det.
Wow, hvilket pedagogisk svar! Lærer meg greier her. Takk! Skal sjekke dette med min karm.
 
  • Liker
Roger Fundin
  • Laddar…
H Holken147 skrev:
"hvorfor engang ha terskler"

finnes flere grunner, de fleste gulvprodusenter klassifiserer det som en installasjonsfeil å ikke dele av gulvet mellom forskjellige rom.
Dessuten er det ikke helt uvanlig at underlaget heller både hit og dit, så man faktisk må dele av gulvet.
Men setter man en terskel skal den ikke skrus så den sprekker og man skal ikke slå tærne sine i noen skruer..
mins kamerat havna i rullestol en stund etter en ulykke da så man hvor idiotisk det er med terskler
 
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Det er et firma og hen skulle være utdannet innen snekring men jeg velger å ikke navngi for å skape trøbbel..
Hen får de sparken.
 
A anr145 skrev:
Man får hva man betaler for.. finnes en grunn til at noen er mye billigere enn andre.. man får skylde seg selv synes jeg..
Det var ingen billig svartjobb.
 
  • Liker
Roger Fundin
  • Laddar…
M maria01 skrev:
mins polare hamna i rullstol ett tag etter en ulykke da såg man hvor idiotisk det er med terskler
det finnes terskler for handikaptilpasning, som skal være lettere å ta seg over. Og om jeg ikke tar helt feil så får man slik betalt av fylkeskommunen om man hamner i rullstol permanent.
 
H Holken147 skrev:
det finnes terskler for handikaptilpasning, som skal være lettere å komme seg over.
Og om jeg ikke tar helt feil så får man slikt betalt av fylkeskommunen om man havner i rullestol permanent.
Nei, men man kan søke hos kommunen.
 
  • Liker
Roger Fundin og 1 annen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.