Cheesen Cheesen skrev:
Skriv anmeldelse på Eniro og Google. Gjerne med bilder, da kommer du nok til å få det utbedret.

Dørterskelen er det verste jeg har sett. Har selv begynt å feste terskler med dobbeltsidig tape. Helt uten skruer og kan fjernes uten skader når det trengs. Alle terskler sitter.
+ her https://www.byggahus.se/forum/forums/referenser-hantverkare-entreprenoerer.54/
Men tror nok det er mer effektivt at enten fikser du det, eller så legger jeg ut anmeldelse med bilder.
Er anmeldelsen allerede ute, så er det liksom for sent å redde ryktet for håndverkeren.
 
  • Liker
jekde og 1 annen
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Tänker hantverkaren får betala tillbaka delar av summan så löser det sig. Vi får se. Vill inte orsaka konkurs till någon, en personlig tragedi.
Jeg ville ikke betrakte det som tragedie å sørge for at den ”håndverkeren” får bytte til noe mer passende jobb så snart som mulig :rolleyes: Før eller senere vil det jo skje om hen fortsetter slik.

Hvis gulvet ligger an mot veggen får det ikke plass til å ekspandere i bredden når treet ekspanderer i varmt og fuktig vær. Det kan resultere i at det buer og i verste fall sprekker når det ekspanderer. Det kunne til og med være en en årsak til at gulvet svikter og tar i døren, om det har reist seg litt akkurat der.
 
  • Liker
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Hei, trenger litt hjelp, jeg bor i borettslag og er ikke så kunnig i byggteknikk mm. En håndverker gjorde litt arbeid hos meg, byttet gulv på kjøkken og i gangen blant annet. Han måtte komme tilbake for å komplettere litt slurv:

- oppvaskmaskin var ikke skrudd fast. Dette gjorde han nå ved å skru den inn i veggen. Skal man gjøre det sånn? Skru i veggen, skjevt? Er det risiko for fuktskade?

- terskler var ikke festet. Han har nå festet med noen ikke nedsenkede skruer, en nedsenket og også spiker samt laget en sprekk i terskelen.
*rediger: Det er også en variasjon på typer og farger av spiker, samt avstanden er ikke symmetrisk i noen retning, skruen "i midten" er ikke i midten. Er dette i henhold til byggstandard?

- er det ok at det ser ut som det gjør bak komfyren?

- skal jeg akseptere at døren ikke kan åpnes helt?

- Han har satt gulvlister rundt en dør, i stedet for dørlister. Det er jo andre slags kanter på dør/gulvlister. Skal jeg akseptere det?

Er jeg for pirkete?

se bilder. Takk for hjelp!!
Legg 4000kr på en takstmann og etter det kan du bestride fakturaen. Men du har allerede betalt siden det har gått så lang tid.
 
T Tomasmexitegel skrev:
Legg 4000kr på en besiktningsmann og etter det kan du bestride fakturaen. Fast du har nig allerede betalt siden det gått så lang tid.
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Jobbet er betalt, jeg så feilene i ettertid. Nå maser jeg om etterfiks og det er ikke helt friksjonsfritt. Jeg var fokusert på andre ting da jobben ble gjort (jobb etc) og glad for at det ble fint, så jeg tenkte ikke på å gjøre en ordentlig besiktning. Lært meg leksen!! Har tidligere i livet lært meg å ikke kjøpe biler av venner, nå lærte jeg meg dette. Det er fint med lærdommer men også bøket.
 
  • Liker
Tomasmexitegel
  • Laddar…
Har du nummeret til håndverkeren? Jeg trenger litt hjelp her hjemme. Det er så vanskelig å finne gode håndverkere nå for tiden, din virker jo være top notch. Nei fy, alle gjør vel en dårlig jobb en gang iblant, men ikke alle samtidig.
 
  • Liker
Roger Fundin
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Tenker håndverkeren får betale tilbake deler av summen så løser det seg. Vi får se. Vil ikke forårsake konkurs til noen, en personlig tragedie.
Men altså, er det et riktig firma du har leid inn egentlig? Eller er det noen som bare kaller seg "håndverker" som du har betalt kontant typ? Ikke engang en 15-åring som nylig har begynt på byggprogrammet i videregående ville vel funnet på tanken å skru fast en terskel med noe annet enn forsenkede skruer, og dessuten ganske pent og symmetrisk... byggebransjen i et nøtteskall...
 
  • Liker
Roger Fundin og 5 andre
  • Laddar…
E errakareby skrev:
Har du nummeret til håndverkeren? Jeg trenger litt hjelp her hjemme. Det er så vanskelig å finne bra håndverkere nå for tiden, din virker jo å være top notch. Ne fy, alle gjør vel noe dårlig arbeid en gang, men ikke alle samtidig.
selv om det ikke blir bra når man gjør det så lar man det i hvert fall ikke være sånn..
 
  • Liker
Roger Fundin og 1 annen
  • Laddar…
Tragisk å se.
Jeg jobber blant annet med å renovere leiligheter i et eiendomsselskap.
Der handler det bare om å så raskt og enkelt som mulig renovere / fikse til før neste hg flytter inn.
Finnes altså ingen bestiller eller kunde som har "rett til å klage"
Har aldri noensinne gjort eller latt noen som jobber med meg forlate noe sånn.
 
  • Liker
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
S Screew skrev:
Oppvaskmaskinen skal være festet, det pleier å være et gummilokk som dekker skruen.

Terskelen ser dårlig ut, den kan man lime eller noe annet. Alternativt, hvis man nå må skru, så forborer man og forsenker så skruene ikke stikker opp i det hele tatt. Men da skal det være spikrett med jevne mellomrom.

Døren skal kunne åpnes hele veien, enten holder det å justere hengslene eller så må man kutte den litt i bunnen.

Selv om du kanskje ikke har spesifisert hvilke lister du vil ha, skal man ikke bruke gulvlister rundt en dør.

Bak ovnen er det nok ok, men ikke pent. Jeg hadde ikke gjort det sånn...
hvorfor skal oppvaskmaskinen være festet? Det har jeg lenge lurt på.
 
  • Liker
  • Wow
Roger Fundin og 1 annen
  • Laddar…
Dr Benz Dr Benz skrev:
även om det inte blir bra når man gjør det så lar man det i hvert fall ikke være sånn..
Det har du helt rett i
 
  • Liker
Roger Fundin
  • Laddar…
Perssond Perssond skrev:
hvorfor skal oppvaskmaskinen sitte fast? Det har jeg lenge lurt på.
Om en oppvaskmaskin ikke sitter fast og du åpner døren samt drar ut alle kurvene så velter maskinen.
Edit: forutsatt at det er oppvask i kurvene, en tom maskin velter nok ikke.
 
  • Liker
Roger Fundin og 3 andre
  • Laddar…
S
Perssond Perssond skrev:
hvorfor skal oppvaskmaskinen sitte fast? Det har jeg lenge lurt på.
Min sitter ikke fast faktisk, men hadde et "proff" montert den så hadde jeg krevd at skal han gjøre ifølge instruksjonene
 
  • Liker
Karinsbostadsrätt
  • Laddar…
Perssond Perssond skrev:
hvorfor skal oppvaskmaskinen være festet? Det har jeg lenge lurt på.
når den ikke var festet så "velte" den fremover når den ble fylt eller tømt, den nedre kurven falt alltid ned på gulvet.
 
  • Liker
Roger Fundin
  • Laddar…
Perssond Perssond skrev:
hvorfor skal oppvaskmaskinen være festet? Det har jeg lenge lurt på.
Når lillegutten klatret opp på den åpne oppvaskmaskindøren var man glad for at den satt fast.
 
  • Liker
Roger Fundin og 3 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.