62.095 lest ·
190 svar
62k lest
190 svar
Håndverkere slurvet?
+ her https://www.byggahus.se/forum/forums/referenser-hantverkare-entreprenoerer.54/Cheesen skrev:
Men tror nok det er mer effektivt at enten fikser du det, eller så legger jeg ut anmeldelse med bilder.
Er anmeldelsen allerede ute, så er det liksom for sent å redde ryktet for håndverkeren.
Jeg ville ikke betrakte det som tragedie å sørge for at den ”håndverkeren” får bytte til noe mer passende jobb så snart som muligKarinsbostadsrätt skrev:
Hvis gulvet ligger an mot veggen får det ikke plass til å ekspandere i bredden når treet ekspanderer i varmt og fuktig vær. Det kan resultere i at det buer og i verste fall sprekker når det ekspanderer. Det kunne til og med være en en årsak til at gulvet svikter og tar i døren, om det har reist seg litt akkurat der.
Legg 4000kr på en takstmann og etter det kan du bestride fakturaen. Men du har allerede betalt siden det har gått så lang tid.Karinsbostadsrätt skrev:
Hei, trenger litt hjelp, jeg bor i borettslag og er ikke så kunnig i byggteknikk mm. En håndverker gjorde litt arbeid hos meg, byttet gulv på kjøkken og i gangen blant annet. Han måtte komme tilbake for å komplettere litt slurv:
- oppvaskmaskin var ikke skrudd fast. Dette gjorde han nå ved å skru den inn i veggen. Skal man gjøre det sånn? Skru i veggen, skjevt? Er det risiko for fuktskade?
- terskler var ikke festet. Han har nå festet med noen ikke nedsenkede skruer, en nedsenket og også spiker samt laget en sprekk i terskelen.
*rediger: Det er også en variasjon på typer og farger av spiker, samt avstanden er ikke symmetrisk i noen retning, skruen "i midten" er ikke i midten. Er dette i henhold til byggstandard?
- er det ok at det ser ut som det gjør bak komfyren?
- skal jeg akseptere at døren ikke kan åpnes helt?
- Han har satt gulvlister rundt en dør, i stedet for dørlister. Det er jo andre slags kanter på dør/gulvlister. Skal jeg akseptere det?
Er jeg for pirkete?
se bilder. Takk for hjelp!!
T Tomasmexitegel skrev:
Karinsbostadsrätt skrev:
Jobbet er betalt, jeg så feilene i ettertid. Nå maser jeg om etterfiks og det er ikke helt friksjonsfritt. Jeg var fokusert på andre ting da jobben ble gjort (jobb etc) og glad for at det ble fint, så jeg tenkte ikke på å gjøre en ordentlig besiktning. Lært meg leksen!! Har tidligere i livet lært meg å ikke kjøpe biler av venner, nå lærte jeg meg dette. Det er fint med lærdommer men også bøket.
Medlem
· västra Götaland
· 151 innlegg
Har du nummeret til håndverkeren? Jeg trenger litt hjelp her hjemme. Det er så vanskelig å finne gode håndverkere nå for tiden, din virker jo være top notch. Nei fy, alle gjør vel en dårlig jobb en gang iblant, men ikke alle samtidig.
Men altså, er det et riktig firma du har leid inn egentlig? Eller er det noen som bare kaller seg "håndverker" som du har betalt kontant typ? Ikke engang en 15-åring som nylig har begynt på byggprogrammet i videregående ville vel funnet på tanken å skru fast en terskel med noe annet enn forsenkede skruer, og dessuten ganske pent og symmetrisk... byggebransjen i et nøtteskall...Karinsbostadsrätt skrev:
selv om det ikke blir bra når man gjør det så lar man det i hvert fall ikke være sånn..E errakareby skrev:
Tragisk å se.
Jeg jobber blant annet med å renovere leiligheter i et eiendomsselskap.
Der handler det bare om å så raskt og enkelt som mulig renovere / fikse til før neste hg flytter inn.
Finnes altså ingen bestiller eller kunde som har "rett til å klage"
Har aldri noensinne gjort eller latt noen som jobber med meg forlate noe sånn.
Jeg jobber blant annet med å renovere leiligheter i et eiendomsselskap.
Der handler det bare om å så raskt og enkelt som mulig renovere / fikse til før neste hg flytter inn.
Finnes altså ingen bestiller eller kunde som har "rett til å klage"
Har aldri noensinne gjort eller latt noen som jobber med meg forlate noe sånn.
hvorfor skal oppvaskmaskinen være festet? Det har jeg lenge lurt på.S Screew skrev:Oppvaskmaskinen skal være festet, det pleier å være et gummilokk som dekker skruen.
Terskelen ser dårlig ut, den kan man lime eller noe annet. Alternativt, hvis man nå må skru, så forborer man og forsenker så skruene ikke stikker opp i det hele tatt. Men da skal det være spikrett med jevne mellomrom.
Døren skal kunne åpnes hele veien, enten holder det å justere hengslene eller så må man kutte den litt i bunnen.
Selv om du kanskje ikke har spesifisert hvilke lister du vil ha, skal man ikke bruke gulvlister rundt en dør.
Bak ovnen er det nok ok, men ikke pent. Jeg hadde ikke gjort det sånn...
Medlem
· västra Götaland
· 151 innlegg
Det er en håndverker med firma.