X
Det er slike ting som gjør at jeg vegrer meg i størst mulig grad for å ta inn "profesjonelle" på ulike jobber og heller gjør det selv.
 
  • Liker
Roger Fundin og 1 annen
  • Laddar…
F Flummox skrev:
Er det noen her som kan identifisere hvilken type skrue dette er? Ser jo ut som en slags gummipakning under, men har aldri sett noe lignende. Det eneste jeg kan tenke på er en plasttakspiker, men da er vi jo waaaaaay off.
F Flummox skrev:
Er det noen her som kan identifisere hvilken type skrue dette er? Ser jo ut som en slags gummipakning under, men har aldri sett noe lignende. Det eneste jeg kan tenke på er en plasttakspiker, men da er vi jo waaaaaay off.
Spikerplugg.... Som jeg mener er Guds straff til menneskeheten.... Går knapt an å få til selv om man vet hva man gjør....:cool:
 
  • Liker
VidarH og 2 andre
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Spikplugg.... Hvilket jeg anser å være guds straff til menneskeheten.... Går knapt an å få til bra selv om man vet hva man gjør....:cool:
Oi. Den blir ikke morsom å få bort ...
 
X
S Sir Duke skrev:
Oj. Den blir ikke morsom å få bort ...
Vinkelsliper løser det meste.
 
  • Liker
Sir Duke og 1 annen
  • Laddar…
X Xanthopteryx skrev:
Det er slike ting som gjør at jeg holder meg å det groveste med å ta inn "profesjonelle" på forskjellige jobber uten gjør det heller selv.
Jeg begynner mer og mer å falle inn i den kategorien også.
Fikk installert nytt fordelerskap for et år siden eller to og oppdaget når jeg skulle vri av vannet til en viss del av huset at det ikke gikk siden kranene går i platen. Jaja, tenkte jeg, jeg har i det minste en lett tilgjengelig hovedventil om det skulle bli krise.

Skulle så her om dagen skru av sløyfen for jordvarmen for å rengjøre filteret. Oppdaget da at jeg dels ikke kan få bort all frigoliten som isolerer koblingene fordi det er montert for tett til veggen. Så går det ikke an å skru om ventilene fordi kranene går i frigoliten jeg ikke kan plukke løs. Så frem med polygrip og skrutrekker i stedet.

Så jævla vanskelig er det vel ikke å i det minste funksjonsteste en ventil etter montering og om det ikke funker, gjøre om og gjøre rett? Så jobber jeg i mitt yrke.
 
  • Liker
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
X
tensiden tensiden skrev:
Jeg begynner mer og mer å falle inn i den kategorien også.
Fikk installert nytt fordelerskap for noe år siden eller to og oppdaget når jeg skulle vri av vannet til en viss del av huset at det ikke gikk fordi kranene går i platen. Jaja, tenkte jeg, jeg har i det minste en lett tilgjengelig hovedventil om det skulle krise.

Skulle så her om dagen vri av sløyfen for jordvarmen for å rense filteret. Oppdaget da at jeg dels ikke kan få bort all isoporen som isolerer koblingene fordi det er montert for trangt mot veggen. Deretter går det ikke å vri om ventilene fordi kranene går i isoporen jeg ikke kan ta bort. Så frem med polygrip og skrutrekker i stedet.

Så jævla vanskelig er det vel ikke å i det minste funksjonsteste en ventil etter montering og om det ikke funker, gjøre om og gjøre rett? Sånn jobber jeg i mitt yrke.
Usj... Er du en sånn der profesjonell person som innehar noen form for yrkesstolthet?

;)
 
  • Liker
Roger Fundin og 1 annen
  • Laddar…
Synes du skal ta det opp med sjefen for firmaet.
Men hvorfor er ikke dette løst etter 1,5 år?
 
Fairlane
P Peternow skrev:
Synes du bør ta dette med sjefen for firmaet.
Men hvorfor er ikke dette løst etter 1,5 år?
Lurer på om det hjelper å ta det med sjefen. Det er et enmannsfirma, så jeg tror ikke sjefen forstår bedre hvor ille det er. ;)
 
  • Liker
Roger Fundin og 1 annen
  • Laddar…
P Peternow skrev:
Tycker du ska ta ditt chefen för firman .
Men varför är inte detta löst efter 1,5 år ?
Covid kom imellom, jeg ble syk etc og så tenkte jeg å slippe det. Men i desember 2021 fikk jeg vite at det ikke bare er små slurvefeil, men feil som faktisk kan påvirke prisen på leiligheten min. Tersklene løsnet, fikk vite at det er gulvlist på vegger etc etc. Da reklamerte jeg deler av arbeidet. Det landet i en feilliste rett og slett, som jeg nå vil få fikset. Det arbeidet som nå er gjort er altså feillisten. Jeg går ikke inn på detaljer, det er ting som ikke ble gjort nå.
Det begynte egentlig med at jeg oppdaget at det ikke finnes korrekt underlag til parketten. Det finnes mange forskjellige detaljer i denne historien som jeg vil få stengt.
 
  • Liker
oddan
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Covid kom imellom, jeg ble syk etc og så tenkte jeg å slippe det. Men i desember 2021 fikk jeg vite at det ikke bare er små slurvefeil, men feil som faktisk kan påvirke prisen på leiligheten min. Tersklene løsnet, fikk vite at det er gulvlist på vegger osv osv. Da reklamerte jeg deler av arbeidet. Det landet i en feiliste rett og slett, som jeg nå vil få fikset. Det arbeid som nå er gjort er altså feilisten. Jeg går ikke inn på detaljer, det er ting som ikke ble gjort nå. Det begynte egentlig med at jeg oppdaget at det ikke finnes korrekt underlag til parketten. Det finnes mange forskjellige detaljer i denne historien som jeg vil få stengt.
Hvilken forferdelig håndverker"hjelp".
Man lurer jo på om det engang er en registrert firma. Det er jo ikke uflaks eller slurv involvert, men så udyktig at det grenser til skadeverk.
Og det vi diskuterer nå er altså de minste feilene som de ikke har utbedret?
Hva er planen nå?
 
  • Liker
Roger Fundin og 1 annen
  • Laddar…
lärjungen
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Covid kom imellom, jeg ble syk etc og så tenkte jeg å slippe det. Men i desember 2021 fikk jeg vite at det ikke bare er små slurvfeil men feil som faktisk kan påvirke prisen på leiligheten min. Tersklene løsnet, fikk vite at det er gulvlist på vegger etc etc. Da reklamerte jeg deler av arbeidet. Det landet i en feiliste rett og slett, som jeg nå vil få fikset. Det arbeidet som nå er gjort er altså feilisten. Jeg går ikke inn på detaljer, det er ting som ikke ble gjort nå. Det begynte egentlig med at jeg oppdaget at det ikke finnes korrekt underlag til parketten. Det finnes mange ulike detaljer i denne historien som jeg vil få lukket.
Du skrev et sted at det er et enkeltmannsforetak. Husker jeg rett? Jeg forstår at du ikke vil henge ut firmanavnet pga forholdet til personen etc, men samtidig vil denne gjøre lignende skadeverk hos andre stakkarer om ingen setter en stopper for det. Jeg blir helt målløs når jeg ser bildene. Det er så lavt nivå at man nesten mistenker at det er et falskt innlegg. Forstå meg rett, jeg tror deg, men nivået på utførelsen er så grotesk dårlig at jeg lurer på om ikke personen bak det har noen form for funksjonsvariasjon (som det så fint heter i dag).
 
  • Liker
  • Haha
Roger Fundin og 3 andre
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Spikerplugg.... Hvilket jeg anser å være Guds straff til menneskeheten.... Går knapt an å få bra selv om man vet hva man gjør....:cool:
Haha, ja pokker du har rett! At man kan være så gjennområttent ond som håndverker. Nå er det ikke lenger bare dårlig gjort, nå er det grense til sabotasje.
 
  • Haha
  • Liker
Roger Fundin og 1 annen
  • Laddar…
lärjungen lärjungen skrev:
Du skrev et sted at det er et enmannsfirma. Husker jeg riktig? Jeg forstår at du ikke vil utlevere firmaets navn pga forholdet til personen etc, men samtidig vil denne gjøre lignende skadeverk hos andre stakkarer om ingen setter en stopper for det. Jeg blir helt målløs når jeg ser bildene. Det er så lavt nivå at man nesten mistenker at det er et falskt innlegg. Forstå meg rett, jeg tror deg, men nivået på utførelsen er så grotesk dårlig at jeg lurer på om ikke personen bak det har noen form for funksjonsvariasjon (som det så fint heter i dag).[/QUOTE

Ja det der etterarbeidet ble jo ikke veldig vellykket. Tenker svar på min tilbakemelding kommer etter helgen. Bestemmer neste steg etter det.
 
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Wow, vilket pedagogiskt svar! Lär mig grejer här. Tack! Ska kolla detta med min karm.
Du har ett billigt vattenpass som troligen inte är exakt, så för säkerhets skull skall du vända på det och mäta från "två håll", tänk polvända. Är vattenpasset korrekt skall bubblan ligga likadant i båda mätningarna, och är det du mäter i lod eller våg skall då bubblan ligga mitt emellan strecken.
När du kollar dörren skall du mäta om dörrkarmen lutar in eller ut ur ett rum samt om den är i lod i "sidled" i dörrhålet. Mät först på gångjärnssidan, den är viktigast, måste vara vågrät i båda ledderna, annars hänger dörren neråt, eller stiger, när du öppnar den. Kolla också karmsidan där låsblecket sitter, skall naturligtvis också vara i lod i båda ledderna. Kanske lite överkurs, men kolla också att tröskeln är i våg och att springorna runt dörren är jämnbreda när dörren är stängd. Är de inte det så be någon som har en karmskruvsnyckel att justera om dörrkarmen åt dig.
Du bör också lossa alla golvlister för att kolla att avståndet mellan golv och vägg är tillräckligt stort överallt. Är det för trångt och "snickaren" inte fixar det åt dig så köper du en billig såg, ett multiverktyg t.ex. Biltemas för 299 kronor, det är lätt att fixa själv. Försök också att hitta någon vän/bekant som är kunnig i snickeri att hjälpa dig med att få alla dessa vansinniga klantigheter fixade, och om det inte blir fixat, begär tillbaka hälften av pengarna och "häng ut" honom. Gör det inte bara för din egen skull, utan tänk också på alla andra stackare som blir lurade av honom i framtiden. Lycka till, stå på dig!(y)
 
  • Liker
  • Elsker
Roger Fundin og 4 andre
  • Laddar…
Den enkleste måten å fikse en dør som skraper på er å løfte den av og sette på en skive på hengslene, da ender døren opp høyere. Sjekk først at det er plass mellom karmen og dørens overkant, det trengs antagelig bare et par millimeter.
 
  • Liker
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.