Jeg holder på å lete etter leverandører av 100m2 klinker fra Porcelanosa Venis. Prisbilde i Sverige er 995kr/m2 som utgangspris. Etter forhandling og litt leting har jeg fått tak i følgende priser per m2:
Sverige 750 kr (fritt lager)
Ebay Italia 550 kr (646 inkl. frakt)
Danmark 501 kr (521 inkl. frakt)
Polen 493 kr (541 inkl. frakt)
Estland 458 kr (ekskl. frakt)

Jeg har sjekket på nettet et par dager og fått sammen disse prisene. Jeg regner med å få ned prisen ytterligere, da jeg har flere forespørsler ute i Polen. Det er ganske interessant at det er mulig å presse prisen med over 50% mot den svenske utgangsprisen!

• Liker
Johan-
  • Laddar…
Noen som har lenke til en polsk butikk man enkelt kan kjøre til, og gjerne hvis det finnes en nettbutikk man kan se på? Aller helst en nettbutikk man kan bestille fra og få det tilsendt hit. :)

Jeg er ute etter å finne dekorstein på nett, typ dette:
http://www.stonefactory.se/pub_images/large/Hero-Kakel-Marble---Pink---White_914.jpg

Skal man ha nærmere 35 kvm og det koster ca tusenlappen per kvm her hjemme, så søker man gjerne utenlands.

Laggeman skrev:
Noen som har lenke til en polsk butikk man kan komme til enkelt med bil, og gjerne om det finnes nettbutikk man kan kikke på? Helst en nettbutikk man kan bestille fra og få det levert hit siden. :)

Jeg leter etter å finne dekorstein på nett, som dette:
[lenke]

Skal man ha nærmere 35kvm og det koster ca tusenlappen per kvm her hjemme, så søker man gjerne utenlands.
Kan svare på dette selv da jeg fant en butikk som skal være lik som "våre" Bauhaus, og er rimelig tilgjengelig på mange steder.
http://www.castorama.pl/

Liste over butikkene:
http://www.castorama.pl/informacje/sklepy/

Kanskje har jeg gått glipp av en tråd, i så fall får dere mer enn gjerne peke med hele hånden, men ville det ikke vært greit å lage en samling av lenker med utenlandske prissammenligningssider og de store forhandlerne en gang for alle? Det virker som at det ikke bare er jeg som ikke har funnet alle de "bra" stedene enda, med tanke på de ofte tilbakevendende spørsmålene.

Burde til og med være egne kategorier i Lenkeveiviseren etter min mening.

Kan jo begynne i så fall med lenkene fra KjellT ovenfor :)

Hei!

Corran

Jeg kikket litt på isoverer isoleringen 35 og jeg fant ut at uten å forhandle kunne man betale cirka 48 kr / m2 i Polen.

Et tips som har gitt meg mye mer utvalg er å skrive google translator for det ordet man leter etter. Ofte holder det å bare skrive tre 45x45 så finner man ut hva lektene koster i forskjellige butikker.

Dere som har handlet i moderne tid, hvor handlet dere, hvor store summer og hvilke rabatter fikk dere?

Fra hvilken kontakt/leverandør?:)

KjellT skrev:
Jeg har lett etter vinduer og dører rundt om Østersjøen. Dører har vært vanskelig å finne så det har jeg kjøpt fra Sverige. Jeg har vært ute etter en vanlig hvit dør med speil.

[bilde]

Men i prinsippet alle dører jeg har funnet har vært hyperdesignede ting som er umulig stygge.

Vinduer har jeg fått et virkelig bra tilbud på ca. 25 vinduer og en glassdel med skyvedører.
Veka alphaline v90+ fra et Polsk selskap.

Eks.
4 stk 15Mx13M
Uw 0,74 (EU beregning)
11 400 kr

Søker Purmo Compact leverandør fra Polen. Noen som vet om firma som frakter til Sverige? Kotly har bra Korad.

Hei!

Hva komisk. Leter etter det samme som deg! Gå inn på ceneo.pl og send en e-post til de med lavest pris. En venn i Polen sier at det er det man skal gjøre - de fleste kan tilby det ;-) Hvor mye veier dine element?

Mattias_Jo1 skrev:
Søker Purmo Compact leverandør fra Polen. Nån som vet av firma som frakter til Sverige? Kotly har bra Korad.
Jeg skal kjøpe masse derfra og jeg kan rolig si at det er ren gullgruve.

Hvor mange elementer søker du?

Hvis de ikke veier altfor mye er det verdt det. Det er vel det eneste problemet jeg har sett at mye av det jeg trenger veier masse så blir frakten dyr uten lastebil - nå kommer jeg dog til å fikse lastebil siden jeg har kontakter ellers hadde det vært virkelig vanskelig.

KjellT skrev:
Jeg har lett etter vinduer og dører rundt om Østersjøen. Dører har vært vanskelig å finne så det har jeg kjøpt fra Sverige. Jeg har vært ute etter en vanlig hvit dør med speil.

[bilde]

Men i prinsippet alle dører jeg har funnet har vært hyperdesignede saker som er umulig stygge.

Vinduer jeg har fått et riktig bra tilbud på ca 25 vinduer og en glassparti med skyvedører.
Veka alphaline v90+ fra et Polsk selskap.

Ex.
4st 15Mx13M
Uw 0,74 (EU beregning)
11 400 kr
Hvilken leverandør? Transport har jeg allerede så leverandør holder fint :-)

rickard_89 skrev:
Jeg skal kjøpe masse derfra og jeg kan trygt si at det er rene gullgruven.

Hvor mange elementer ser du etter?

Hvis de ikke veier altfor mye er det verdt det. Det er vel det eneste problemet jeg har sett at mye av det jeg trenger veier masse så frakten blir dyr uten lastebil - nå kommer jeg dog til å ordne lastebil siden jeg har kontakter, ellers hadde det vært virkelig vanskelig.
Ser etter 4 stk 1100x600 c22 og en lengre c33 xxxx x 300. Har sendt noen e-poster, men de sender ikke til Sverige så man må ha en egen.
Mvh Mattias

rickard_89 skrev:
Hei!

Så morsomt. Leter etter det samme som deg! Gå inn på ceneo.pl og send en e-post til de med lavest pris. En venn i Polen sier at det er sånn man skal gjøre - de fleste kan tilby det ;-) Hvor mye veier dine elementer?
Har sendt e-post til dem, men de sender ikke til Sverige. :-(. Eller så har jeg for få

Man trenger ofte spørre på polsk bruk Google translate!

rickard_89 skrev:
Man må ofte spørre på polsk bruk Google translate!
Men ceneo.pl er det typ prisjakt? Har spurt 2-3 leverandører og de svarer ganske raskt at de ikke leverer til Sverige på engelsk. En radiator veier ca 35 kg og passer på en pall, noe som er bra. Så total vekt blir vel ca 200 kg. Hvis noen har tips på selskaper som frakter, er jeg takknemlig. Skal sjekke med en kompis som kjøpte det meste til sitt nye hus hvilken han brukte. Han hadde dog polske snekkere med kontakter.

Sist redigert:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.