339.584 lest ·
410 svar
340k lest
410 svar
Handle byggematerialer i utlandet
Jeg har lett etter vinduer og dører rundt omkring Østersjøen. Dører har vært vanskelig å finne så det har jeg kjøpt fra Sverige. Jeg har vært ute etter en vanlig hvit dør med speil.Ewald skrev:

Men i prinsippet har alle dører jeg funnet vært hyperdesignede ting som er umulig stygge.
Vinduer har jeg fått et veldig bra tilbud på ca. 25 vinduer og en glassparti med skyvedører.
Veka alphaline v90+ fra et Polsk firma.
Eks.
4 stk. 15Mx13M
Uw 0,74 (EU beregning)
11 400 kr
Sist redigert:
Vinduer jeg har fått et skikkelig bra tilbud på ca 25 vinduer og en glassparti med skyvedører.
Veka alphaline v90+ fra et polsk selskap.
Eks.
4stk 15Mx13M
Uw 0,74 (EU beregning)
11 400 kr
Høres virkelig bra ut det!
Eks.
4stk 15Mx13M
Uw 0,74 (EU beregning)
11 400 kr
Høres virkelig bra ut det!
JULA er delvis mye billigere enn tyske/østerrikske byggevarehus når det gjelder utvalgte verktøy/pryler.
Kjøpte f.eks. en Meec grensag for 399 SEK (ord. pris: 999 SEK) på JULA i Halmstad. Synes det er en veldig god pris!
JULA har alltid noe spesialtilbud når jeg er i Sverige
. Og alltid akkurat de tingene jeg trenger. I juli var det f.eks. en markpostkasse ...
Kjøpte f.eks. en Meec grensag for 399 SEK (ord. pris: 999 SEK) på JULA i Halmstad. Synes det er en veldig god pris!
JULA har alltid noe spesialtilbud når jeg er i Sverige
Medlem
· Västra Götaland
· 33 innlegg
Får man spørre hvilket selskap i Polen du fikk de prisene fra?KjellT skrev:Jeg har lett etter vinduer og dører rundt om Østersjøen. Dører har vært vanskelig å finne så det har jeg kjøpt fra Sverige. Jeg har vært ute etter en vanlig hvit dør med speil.
[bilde]
Men i prinsippet alle dører jeg har funnet har vært hyperdesignede saker som er umulig stygge.
Vinduer jeg har fått et skikkelig bra tilbud på ca 25 vinduer og en glassdel med skyvedører.
Eks.
4st 15Mx13M
Uw 0,74 (EU beregning)
11 400 kr
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 innlegg
Det er tungt og skjemmende så jeg har vanskelig for å se at det ville lønne seg om det ikke er større mengder eller noe spesielt treslag.
Gjeldene dører så hadde jeg mail-kontakt med en polsk firma som henviste til sin forhandler i Sverige - Ekstrands. Men nå har jeg vært i kontakt med Harmoni doors utenfor Västerås som virker å ha bra priser. Er i prinsippet samme sak som Diplomat men billigere.
Har bestilt to ytterdører 9x20 av denne sorten http://harmonidorrar.se/product/127-lottorp.html der prisen var 2996 kr. Tenkte ha de til det varmhevede lageret.
Venter på tilbud på innerdører og flere ytterdører.
http://harmonidorrar.se/product/11-almhult-3-spegel.html ser vel ut omtrent som det du leter etter KjellT.
Har bestilt to ytterdører 9x20 av denne sorten http://harmonidorrar.se/product/127-lottorp.html der prisen var 2996 kr. Tenkte ha de til det varmhevede lageret.
Venter på tilbud på innerdører og flere ytterdører.
http://harmonidorrar.se/product/11-almhult-3-spegel.html ser vel ut omtrent som det du leter etter KjellT.
Dører fant jeg til slutt lokalt til gode priser.
Vi liker imidlertid ikke formpressede dører da de føles for lette. Samme leverandørs Fagerhult serie er den typen vi har funnet og bestilt lokalt for 1490:- (9/21) og 1790:- (10/21), karmer kommer i tillegg med 590:- (118mm)
Vi liker imidlertid ikke formpressede dører da de føles for lette. Samme leverandørs Fagerhult serie er den typen vi har funnet og bestilt lokalt for 1490:- (9/21) og 1790:- (10/21), karmer kommer i tillegg med 590:- (118mm)
Solceller .... hmm ... driver ikke så mye med solceller akkurat nå ... bare når det gjelder vurderinger av lønnsomheten ... om det lønner seg med solceller .... har en liten "off-grid" anlegg hjemme i garasjen. Har hatt den for å teste litt osv. ....
Er ny medlem her.
Vi har tenkt å handle fra utlandet (Polen, Latvia, Estland osv) men interessen for Polen er høy prioritert.
Tanken er at vi skal finne en god leverandør som selger Armeringsstål i materiale K500C-T. Men vårt spørsmål er da finnes det engang leverandører som selger armeringsstål i K500C-T eller tilsvarende materiale?
Eller har vi noe norsk selskap som håndterer slike ting herfra, dvs. bestille for innenlandske bedrifter med de ønskemål man har? Deretter kommer vi også til å handle mye kjøkkenmateriale, i prinsipp alt til grunnarbeidet.
Hvis dere har noe å dele med dere ville jeg være veldig takknemlig for å sjekke det før jeg reiser ned dit og undersøker.
Takk for svar.
Vi har tenkt å handle fra utlandet (Polen, Latvia, Estland osv) men interessen for Polen er høy prioritert.
Tanken er at vi skal finne en god leverandør som selger Armeringsstål i materiale K500C-T. Men vårt spørsmål er da finnes det engang leverandører som selger armeringsstål i K500C-T eller tilsvarende materiale?
Eller har vi noe norsk selskap som håndterer slike ting herfra, dvs. bestille for innenlandske bedrifter med de ønskemål man har? Deretter kommer vi også til å handle mye kjøkkenmateriale, i prinsipp alt til grunnarbeidet.
Hvis dere har noe å dele med dere ville jeg være veldig takknemlig for å sjekke det før jeg reiser ned dit og undersøker.
Takk for svar.
Noen som kan gi et bilde av hvordan det ser ut nå for tiden med priser i f.eks. Polen?
Ikea er jo grusomt mye billigere, men hvordan er det med fliser/klinker, baderomsartikler, finnes det noe annet polsk selskap som produserer/selger kjøkken som er enda billigere enn ikea? og med bedre kvalitet :/
Ikea er jo grusomt mye billigere, men hvordan er det med fliser/klinker, baderomsartikler, finnes det noe annet polsk selskap som produserer/selger kjøkken som er enda billigere enn ikea? og med bedre kvalitet :/
Kompisen fikk et dyrere kostnadsforslag på et HTH i Polen enn i Sverige basert på samme tegning.. :/ kronen er ikke direkte gunstig i denne situasjonen..MiniMii skrev: