Ja det er tilsvarende prisjakt, bruk google translate :D

Er det noen som kjenner til et bra transportfirma som transporterer mellom Polen-Sverige (Stockholm)? Det er kjøkken, hvitevarer og gulv som skal transporteres.

Har skummet gjennom tråden for å finne info om hvor man best kjøper laminatgulv i Gdynia. Noen som har vært der nylig og kan anbefale en eller flere butikker? Har bare dagen på meg så har ikke tid til å kjøre rundt. Søker en-stavs klikk-gulv i lys grått eller eik. Priser?

Hei!

Hvor store mengder og hvilket fabrikat?

Har sett litt på gulv og kan si at kvaliteten skiller seg helt klart og likeså prisen.

Angie99 skrev:
Har skummet gjennom tråden for å finne info om hvor man best kjøper laminatgulv i Gdynia. Noen som har vært der nylig og kan anbefale en eller flere butikker? Har bare dagen på meg så har ikke tid til å dra rundt. Søker én-stavs klikk-gulv i lys grått eller eik. Priser?

ScottStevens skrev:
Finns det någon som känner till ett bra transportbolag som transporterar mellan Polen-Sverie(Stockholm)? Det är kök, vitvaror och golv som ska transporteras.
Kolla med Eurosender. Skal selv kjøpe radiatorer i Polen. De tar ca 199Eur per EU pall

Jeg har planlagt å gjøre en reise til Polen 4-6 Mai.
Jeg skal kjøre Uppsala > Karlskrona > Gdynia/Gdansk > Karlskrona > Uppsala.

Det er lasterom igjen i lastebilen for den som ønsker å bli med.

Ta kontakt på PM for mer info.

Har noen kjøpt tilhenger i Polen? Hvordan har dere i så fall løst det med eksportregistrering på stedet?

Firmaet man kjøper av bør kunne peke ut hvor nærmeste registreringskontor finnes, så må man dra dit med kvittering og papirene på vognen for å kjøpe en eksportskilt.
Her hjemme må man sende inn papirer til transportstyrelsen og så koster veiing + registrering ca 2000kr.

P Per_Eriksson skrev:
Firmaet du kjøper fra bør kunne peke ut hvor nærmeste registreringskontor finnes, så får man dra dit med kvittering og papirer på vognen så kjøper man en eksportskilt.
Her hjemme får man sende inn papirer til transportstyrelsen og da koster veiing + registrering ca 2000 kr.
Jeg har tidligere hentet bil i Tyskland, og da gikk alt smidig, men jeg får for meg at det kan være mer komplisert å ordne eksportskilt på stedet i Polen. Er min bekymring overdrevet? Har noen her egen erfaring med dette?

Det har de ganger jeg har kjøpt henger der funnes i det minste en i personalet på trafikkontoret som kunne engelsk, men vær forberedt på å møte utfordringer med språkbarrierer på skjemaene og sett av 3-4 timer, for det kan være lange køer og de har en kø for hvert steg.

Så er det slik at man må "kjøpe" hengeren og få kvittering, deretter dra til kontoret og igjen tilbake til selgeren når man har fått skiltet, for de får ikke slippe av gårde uten skilt montert.

P Per_Eriksson skrev:
Det har de ganger jeg har kjøpt tilhenger der funnets i det minste én i personalet på trafikkontoret som kunne engelsk, men vær forberedt på å støte på noen språkforvirringer i skjemaene og sett av 3-4 timer for det kan være lange køer, og man har en kø for hvert moment.

Så må man "kjøpe" tilhengeren og få kvittering, så dra til kontoret og igjen tilbake til selgeren når man har fått skiltet, for de får ikke slippe av gårde uten skilt påmontert.
Du har gjort det flere ganger altså? Kan du muligens anbefale noen forhandler og/eller tilhenger?

Hvilken type vogn og hvor i Polen skal du?
Første gang kjøpte jeg billigste skiten jeg fant nær IKEA for jeg skulle maksimere lasteevnen på hjemveien, andre gang en mer "svensk" tilhenger, lemtilhenger med gittersett og presenning i størrelse for å kunne laste byggplater da fra https://przyczepygd.pl/

P Per_Eriksson skrev:
Hvilken type vogn og hvor i Polen skal du?
Første gangen kjøpte jeg den billigste dritten jeg fant nær IKEA fordi jeg skulle maksimere lasteevnen på veien hjem, andre gangen en mer "svensk" henger, lemhenger med gittersett og presenning i størrelse for å kunne laste bygningsplater fra da fra [lenke]
Det var akkurat det jeg lette etter. De har jo til og med litt info på svensk. Tusen takk!

Jeg har tenkt å kjøpe en større entreprenørvogn og kan like gjerne gjøre det i Gdansk når jeg uansett skal dit for å hente materiale.

Hvilken henger kjøpte du, og er du fornøyd?

Vi har handlet mye av bulkmateriale fra Estland til priser som er mellom 40-80% lavere enn i Sverige. Transport til nordre Mälardalen koster ca 100euro/pall. Kjøper man mer pleier frakten per pall å gå ned. Har også kjøpt en del snekkerier fra Litauen til gode priser og med utmerket kvalitet.

• Liker
Mattias_Jo1
  • Laddar…
R RoffeN skrev:
Vi har handlet mye bulkmateriale fra Estland til priser som er mellom 40-80% lavere enn i Sverige. Transport til nordlige Mälardalen koster ca 100 euro/pall. Kjøper man mer pleier frakten per pall å gå ned. Har også kjøpt en del snekkervarer fra Litauen til gode priser og med utmerket kvalitet.
Hvilket fraktfirma? Vurderer å kjøpe radiatorer. Men man må ordne frakt selv ser det ut til da jeg har sjekket med firmaet som selger.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.