339.663 lest ·
410 svar
340k lest
410 svar
Handle byggematerialer i utlandet
Buick,
hvorfor har folk vært skuffet over vinduer. Er det fordi "tyska" vinduer i Sverige har blitt billigere/ tilgjengelige?
hvorfor har folk vært skuffet over vinduer. Er det fordi "tyska" vinduer i Sverige har blitt billigere/ tilgjengelige?
Ja, jeg skal ned nå i april-mai til Gdansk. Reiser med ferge fra Nynäshamn. Var der i høst og undersøkte. Det meste er minst 30% billigere bortsett fra trelast og isolering som gullfiber. Isopor derimot var mye billigere enn her. Kan tipse om Lereoy Merlin når det gjelder VVS, fliser, maling m.m. Hos BAT handler man markrør, tegl, isopor, markstein m.m. Praktiker og Castorama & co hadde for små lagre syntes jeg. Personlig skal jeg prøve å handle alt bortsett fra akkurat trelast og isolering. For eksempel gulvvarmeslange PEX 20 mm for 6:50 SEK/meter. Rinkaby tar vel rundt 18:00 eller noe sånt.
Lykke til med deres innkjøp.
/Lelle
Lykke til med deres innkjøp.
/Lelle
foruten de store varehusene som nevnt gjennomgående i tråden så ville jeg gjerne vite om noen har funnet for eksempel snekkerverksteder som lager trapper/vinduer? leter også etter kjøkkenovn type Wamsler (AB Hans Forsman - spesialisten på vedfyring) også planteskoler hadde vært bra å vite om finnes i nærheten!
/humlan
/humlan
buick skrev:
lellesv skrev:
Er det noen av dere som kan tenke seg å ta en bestilling eller kanskje en ekstra passasjer? Jeg trenger granittkeramikk men det blir ikke økonomisk for meg å dra ned alene... Dessuten har jeg så vanskelig for å slippe unna...
Handlet en del tidligere fra Tyskland, blant annet mye til badet fra Megabad. Nå har jeg imidlertid gått for solid parkett fra et polsk firma. En litt uvanlig dimensjon 16x43x300 i natur (beste) sortering. 12,90 + VAT = 147 kr/m2. Finnes sikkert billigere, men jeg er fornøyd. Har også fått en god pris på transport av en pall hjem, 2 750 kr inkl moms. Nå skal jeg prøve å slappe av og ikke bekymre meg...
Medlem
· östergötland
· 1 innlegg
Jeg vil gjerne høre med dere som virker å være erfarne med Polen-reiser om hvor man kan få tak i billig granittgulv, gjerne en butikk med en nettside med priser.
Tusen takk på forhånd
Martin
Tusen takk på forhånd
Martin
Sørg for å ikke sitte fast på Castorama, Praktiker, OBI eller andre store byggvarehus. De henvender seg til de store massene, så dere finner kanskje ikke noen perler akkurat der. Mye gjøres på bestilling, for eksempel kjøkken- og baderomsmøbler, dører, rekkverk osv. Finere flistyper finnes ofte i mindre butikker.
Du må være ekstremt fornøyd med dem, siden nesten alle dine 21 innlegg (hittil) handler om akkurat polenshopping.se. Det er nok å klikke på ditt innloggingsnavn og deretter på "finn flere innlegg av stillfullt".stilfullt skrev: