Buick,

hvorfor har folk vært skuffet over vinduer. Er det fordi "tyska" vinduer i Sverige har blitt billigere/ tilgjengelige?

hei. har bare lest at det ikke har passet i smaken hos mange på forumet og grunnen vet jeg dessverre ikke, virker å være utseendemessig.
synes ikke det burde skille så mye

Er det noen her som har planlagt en shoppingtur til Polen i nærmeste fremtid?

hei zuljin. ja jeg skal dra ned den 23 å sjekke situasjonen.
blir første gangen for meg.

Ja, jeg skal ned nå i april-mai til Gdansk. Reiser med ferge fra Nynäshamn. Var der i høst og undersøkte. Det meste er minst 30% billigere bortsett fra trelast og isolering som gullfiber. Isopor derimot var mye billigere enn her. Kan tipse om Lereoy Merlin når det gjelder VVS, fliser, maling m.m. Hos BAT handler man markrør, tegl, isopor, markstein m.m. Praktiker og Castorama & co hadde for små lagre syntes jeg. Personlig skal jeg prøve å handle alt bortsett fra akkurat trelast og isolering. For eksempel gulvvarmeslange PEX 20 mm for 6:50 SEK/meter. Rinkaby tar vel rundt 18:00 eller noe sånt.

Lykke til med deres innkjøp.

/Lelle

foruten de store varehusene som nevnt gjennomgående i tråden så ville jeg gjerne vite om noen har funnet for eksempel snekkerverksteder som lager trapper/vinduer? leter også etter kjøkkenovn type Wamsler (AB Hans Forsman - spesialisten på vedfyring) også planteskoler hadde vært bra å vite om finnes i nærheten!

/humlan

buick skrev:
hei zuljin. ja jeg skal dra ned den 23 å sjekke forholdene.
blir første gang for meg.

lellesv skrev:
Ja, jeg skal ned nå i april-mai til Gdansk...

/Lelle

Er det noen av dere som kan tenke seg å ta en bestilling eller kanskje en ekstra passasjer? Jeg trenger granittkeramikk men det blir ikke økonomisk for meg å dra ned alene... Dessuten har jeg så vanskelig for å slippe unna...

Er det noen som vet om det finnes byggevarehus fra Polen på Internett?
Med priser og eventuelt bilder. Noe som Beijer bygg, Byggmax osv. har i Sverige.
Jeg er interessert i å se priser på takshingel i Polen.

mvh

Handlet en del tidligere fra Tyskland, blant annet mye til badet fra Megabad. Nå har jeg imidlertid gått for solid parkett fra et polsk firma. En litt uvanlig dimensjon 16x43x300 i natur (beste) sortering. 12,90 € + VAT = 147 kr/m2. Finnes sikkert billigere, men jeg er fornøyd. Har også fått en god pris på transport av en pall hjem, 2 750 kr inkl moms. Nå skal jeg prøve å slappe av og ikke bekymre meg...

Jeg vil gjerne høre med dere som virker å være erfarne med Polen-reiser om hvor man kan få tak i billig granittgulv, gjerne en butikk med en nettside med priser.
Tusen takk på forhånd
Martin

Vi er på vei til å bestille reise sammen med vår byggmester om helgen om to uker. Vi har så høye forventninger som helst og skal prøve å ta mange bilder og prisopplysninger for å holde dere oppdatert.

Sørg for å ikke sitte fast på Castorama, Praktiker, OBI eller andre store byggvarehus. De henvender seg til de store massene, så dere finner kanskje ikke noen perler akkurat der. Mye gjøres på bestilling, for eksempel kjøkken- og baderomsmøbler, dører, rekkverk osv. Finere flistyper finnes ofte i mindre butikker.

Gi oss gjerne noen tips om butikker og deres navn..alle tips mottas med takk.

På BAT i Gdansk kan man kjøpe takshingel. Send en e-post til dem og spør om pris, de er veldig hyggelige. Noen kan engelsk ;-)

BAT - Centrum Materia³ów Budowlanych

Lykke til

/Lelle

stilfullt skrev:
Jeg har hele tiden hatt kontakt med xxxxxxx de hjalp meg mye med både råd og kontakter. Test med dem
Du må være ekstremt fornøyd med dem, siden nesten alle dine 21 innlegg (hittil) handler om akkurat polenshopping.se. Det er nok å klikke på ditt innloggingsnavn og deretter på "finn flere innlegg av stillfullt".

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.