Hei jeg har et spørsmål om gulvlist ulike nivåer i samme gulv, gulv foran vedovn 25 mm høyere enn romgulv, forslag på hvordan jeg skal gjøre, kloss imellom,....

BirgitS
Et bilde sier mer enn 1000 ord ;)

BirgitS BirgitS skrev:
Et bilde sier mer enn 1000 ord ;)
Gulv med overganger mellom svart flis og lyst tregulv mot hvitmalt trepanel på veggen.

BirgitS
Hvor høy skal gulvlisten være?
Hvis den er mye høyere enn 25 mm, kan det se veldig bra ut å kutte av 25 mm i underkanten av den delen av gulvlisten som er på flisene. Ellers kan man sette gulvlisten på de to høydene og deretter skråkappe en bit for å koble mellom, spesielt hvis du har en skrå nivålist også.

• Liker
fribygg og 1 annen
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Hvor høy skal gulvlisten være?
Om den er mye høyere enn 25 mm kan det se veldig bra ut å kappe av 25 mm i underkanten av den delen av gulvlisten som er på flisene. Ellers kan man sette gulvlisten på de to høydene og så skråkappe en bit for å koble mellom, spesielt om du har en skrånende nivålist også.
Skråkappe litt av hjørnet?, er du snekker Birgit

BirgitS
björnuf björnuf skrev:
Snedkap litt av hjørnet?, er du snekker Birgit
Nei, men du er ikke den første med omtrent det samme spørsmålet. Synes man det er vanskelig å snedkappe en bit så kan man jo la gulvlistene bare møtes på forskjellige høyde og så får man pynte litt på kortsiden av den øvre gulvlisten.

BirgitS BirgitS skrev:
Nei, men du er ikke den første med omtrent samme spørsmål. Synes man at det er vanskelig å skjære en skrå bit så kan man jo la gulvlistene bare møtes på forskjellig høyde, og så får man pynte på kortsiden på den øvre gulvlisten.
Takk for svar skal prøve det ️

Vi har det så med snedkapat:
Ingenting man direkte tenker på til hverdags.
Skråskjæring av treparkett langs en vegg ved en forhøyning i gulvet. En lys stikkontakt synlig på veggen.

• Liker
Nina Schuster og 1 annen
  • Laddar…
A amoreex skrev:
Vi har det så med snedkapat:
Ingenting man direkte tenker på til hverdags.
[bilde]
Ja det ble bra, skal prøve, takk

björnuf björnuf skrev:
Ja det ble bra, skal prøve, takk
med dock til å ha maling hjemme..
Jeg holdt på å glemme å male endeved:crysmile:

• Liker
björnuf
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.