18.898 lest ·
19 svar
19k lest
19 svar
Guide støpe kjellergulv EPS-betong
Jupp
Jeg ville ha siktet på å kjøre en regel ved eller nær veggen og deretter regler med litt mer enn meteren i mellom. En fornuftig rettholt å dra av med så bare. Sett bare reglene slik at du enkelt kan dra opp disse.
Jeg ville ha siktet på å kjøre en regel ved eller nær veggen og deretter regler med litt mer enn meteren i mellom. En fornuftig rettholt å dra av med så bare. Sett bare reglene slik at du enkelt kan dra opp disse.
Takk! Absolutt, det skal jeg gjøre. Tenkte å fiksere reglene i litt EPS-betong så kan jeg justere høyden, er det enklest?myrstack skrev:
Ta noen smidige jernrør og punkte opp med eps.
Regler høres mekket ut og kanskje ikke så rette, spiller i og for seg ingen rolle da du skal flyte senere.
Min erfaring med eps (Höganäs) er at den også utvider seg litt.
Kan være verdt å tenke på.
Regler høres mekket ut og kanskje ikke så rette, spiller i og for seg ingen rolle da du skal flyte senere.
Min erfaring med eps (Höganäs) er at den også utvider seg litt.
Kan være verdt å tenke på.
Vi støpte opp vaskerommet i høst med EPS-betong. Høyden varierte mellom 10 og 50 centimeter (fylte ut med isodrän der det var litt høyere for å slippe å blande så mye). Veldig enkelt å jobbe med, men det er en stor fordel å være 2 slik at man kan bytte på å blande, ellers tar det ganske lang tid. En tønne modell større er bra å ha å blande i siden det skal blandes en hel sekk om gangen.
Som andre har skrevet, er det ikke superviktig å få til overflaten 100%, siden du uansett avretter med avrettingsmasse etterpå. Brukte svigerfarens laser og høydeindikatorer når vi avrettet dagen etter. Ble bra.
Lykke til!
Som andre har skrevet, er det ikke superviktig å få til overflaten 100%, siden du uansett avretter med avrettingsmasse etterpå. Brukte svigerfarens laser og høydeindikatorer når vi avrettet dagen etter. Ble bra.
Lykke til!
Klikk her for å svare