Hei tenkte å sjekke med dere som har hatt samme problemet med tomten at den er for dyp for å bygge, han fra byggefirmaet var her i dag og så på vår tomt om det er mye å gjøre og da sa han at vi trengte å heve den litt, han sa aldri hvor mye men at vi trengte grusmasse til det og at det skulle koste oss mellom 30-80000 Bør ikke kommunen stå for det? Det blir en masse penger å legge ut for sånt også.. håper noen kan svare på mitt spørsmål.. føles som at drømmen om å bygge vårt drømmehus går i vasken 😫

Skal kommunen betale ditt bygge? Hvordan tenkte du da?

Lurer også på hvordan du tenker at kommunen skal dekke deres byggekostnader? Har dere kjøpt tomten fra kommunen?

Vi kjøpte en kommunal tomt, men som kjøper må man jo selv undersøke grunnen og regne på hva det kommer til å koste (kan jo være både sprenging, peling, å fylle etc).

harry73
Nå vil markentreprenøren så klart at det blir så mye ekstra som mulig. Så sier han mellom 30 og 8å tkr, da blr det til slutt mer enn 100 tkr.

Ja det er fra kommunen, våre framtidige naboer har bygd hus og noen vi kjenner som skal bygge hus på samme område har hatt noen steiner på deres tomter da sto kommunen for det.. jeg mener burde ikke de stå for grusmassene også? Det blir jo bare utgifter etter utgifter.. kjøper vi en tomt fra kommunen så synes jeg at de skal være i så bra stand at man bare skal begynne å bygge uten at det skal være masse hindringer.

Velkommen til den harde virkeligheten, hva får dere til å anta at kommunen skal betale for deres byggeprosjekt? Blir det ikke verre enn 30-80 000 så kommer dere lett unna. Tro meg, jeg vet, for jeg bygger akkurat nytt, og akkurat som harry73 skriver, så regn med det høyere beløpet minst. Grunnarbeidene er den vanskeligste delen å regne på før man har lært seg det den harde veien. Vil ikke male fanden på veggen, men setter 80 000 til det så virker det som dere har regnet for lavt på hele kalkylen dessverre.

Tenk på å søke om marklov, muligens få med markhevningen på byggesøknadstegningene. Ellers risikerer du problemer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.