Finnes det en sånn noe sted. Skal tydeligvis sparkle til min ikke helt vellykkede plate.
Hvor tynt kan man sparkle? Jeg vil jo helst bare fylle i forsenkningene.
Blir det glatt nok til å male eller må sparkelen slipes på noe vis etterpå?
Kan man sparkle halve rommet først og så gjøre andre halvdel hvis man skjermer av, eller får man en uunngåelig sprekk der. Kan jeg gjøre halve om gangen så slipper jeg å tømme hele bygget.
Primer skal visst være bra å ha i bunnen, men hva har jeg gått glipp av?
Hvor tynt kan man sparkle? Jeg vil jo helst bare fylle i forsenkningene.
Blir det glatt nok til å male eller må sparkelen slipes på noe vis etterpå?
Kan man sparkle halve rommet først og så gjøre andre halvdel hvis man skjermer av, eller får man en uunngåelig sprekk der. Kan jeg gjøre halve om gangen så slipper jeg å tømme hele bygget.
Primer skal visst være bra å ha i bunnen, men hva har jeg gått glipp av?
Som en tommelfingerregel så har et tynnere sjikt lettere for å løsne eller smuldre enn et tykkere sjikt.
Men sjikttykkelsen kan variere avhengig av hvilket flytsparkel du velger.
Det beste er å lese leggeanvisningene for den aktuelle sparkelen og følge disse til 100%.
Viktig er at underlaget er helt rent og at det er primet på riktig måte (igjen, les leggeanvisningen for din sparkel)
Etter sparkling trenger du ikke gjøre noe med overflaten som du ikke hadde trengt å gjøre med betongplaten.
Skarver kan lages, helst der en fremtidig vegg vil skjule eventuell sprekkdannelse.
Men sjikttykkelsen kan variere avhengig av hvilket flytsparkel du velger.
Det beste er å lese leggeanvisningene for den aktuelle sparkelen og følge disse til 100%.
Viktig er at underlaget er helt rent og at det er primet på riktig måte (igjen, les leggeanvisningen for din sparkel)
Etter sparkling trenger du ikke gjøre noe med overflaten som du ikke hadde trengt å gjøre med betongplaten.
Skarver kan lages, helst der en fremtidig vegg vil skjule eventuell sprekkdannelse.
Medlem
· Västra Götaland
· 545 innlegg
Ansett en entreprenør! det tar ham noen få timer å gjøre, og du har noen å henge om det ikke blir bra!!!
Det er svært vanskelig å flyte tynne sjikt - det er verdt pengene å la noen som kan gjøre jobben!
Det er svært vanskelig å flyte tynne sjikt - det er verdt pengene å la noen som kan gjøre jobben!
Det var hva jeg ville men de som er villige til å ta jobben kan ikke gjøre det innen den tidsrammen jeg kan akseptere og da mener jeg når i tiden og ikke antallet arbeidstimer så derfor blir jeg sannsynligvis nødt til å gjøre det selv om jeg vil eller ikke........
om du har K-rauta i nærheten kan du jo sjekke der, syntes at jeg så en bra brosjyre hos dem tidligere i dag, så hvis du vil dele av så finnes det bra skummgummiremser (merkelig ord :-?) med tape på som man bruker ved slike tilfeller. Men det holder kanskje med en vanlig planke hvis det er plant, å det burde jo ikke spille noen rolle hvor tykt man sparkler så lenge underlaget er stumt, eller? :-/
Klikk her for å svare