Har satt opp spotlights på kjøkkenet under overskapene. Det er små kontakter fra hver spot som går inn i en annen som deretter en ledning går mot en transformator, som ligger skjult bak viften.

Siden vi skal sette opp ny flis så tenkte jeg å prøve å lage hull i betongen, legge inn de små kontaktene og ledningen, sparkle igjen, og så flislegge oppå.

De "små hullene" skal være ca 1,5x5cm. 5 stykker, 1 for hver spot. Pluss en liten 2-3 millimeter dyp renne langs hele for ledningen.

Hvordan skal jeg gjøre dette synes dere?

Har prøvd å banke ut med et stemjern og hammer. Men det går tungt. Prøvde også å ta frem slagboret og bore noen jevne hull og så forsøke å banke derimellom også. Går ikke mye bedre det.

Finnes det noen smidigere metode??

De kontaktene kan bli løse. Trist å ha dette bak flisene. Dra dem opp i skapet i stedet.

ah.. begynte nettopp å fundere på det... det slitsomme er jo da at jeg må lage hull i underkanten på skapene som er ca 13mm i diameter for å få opp "kontaktene".

Men det går kanskje an å sparkle og male om under skapene. De er gamle skabbete 70-tallere uansett :)

Dra opp dem i skapene er også mitt tips. Alternativet er å lage en hul list mellom fliser og skap.

Bygg aldri inn elgreier, om ikke annet derfor at da ødelegges de siden det ikke går an å fikse ;)

Svaret på ditt spørsmål er jo vinkelsliper med steinskive. Men det er ikke slik du skal gjøre det. Trekk ledningene i skapene som sagt.

Du kan jo klippe av ledningene og tre dem gjennom et typ 5mm hull og så lodde dem sammen. Bruk krympeslange.

takk for alle svar..
gjorde som dere sa... boret med 14mm bor så kontaktenera gikk gjennom hullene...
det gikk å bore rett under spottene så man ser ingen tendens til ledninger overhodet, om man ikke åpner skapene selvfølgelig :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.