Heisan, jeg har et innertak av spontet tretex som jeg kunne tenke meg å oppgradere til et innertak av panel.
Vurderer om jeg skal la tretexen sitte og sette lekter på den. Dels tenker jeg at den isolerer litt mot kaldvinden ovenfor og hindrer for mye kutterflis fra å falle gjennom sprekkene i tak-/veggvinkle. Kan være verdt å nevne at det kun er kutter og mineralull som isolasjon mellom innertak og loft, altså ingen plast eller slikt.

Spørsmålet er om det finnes grunn til å rive ned den, eller om den kan bli sittende, og så skrur jeg lektene rett igjennom den i undergulvet som sitter ovenfor? Trenger å trekke frem litt mer tandoori og tenkte å lekte derfor. Tenker jeg rett her eller er jeg ute og roter?
Sender med et bilde av hvordan det ser ut per i dag.
Innertak av spontad tretex med synlige sprekker mellom planker i et rom; hjørne av tak og vegg vises.

S Snabelhund skrev:
Heisann, jeg har et innertak av spontad tretex som jeg skulle ønske å oppgradere til et innertak av panel.
Vurderer om jeg skal la tretexen sitte og sette gles på den. Dels tenker jeg at den isolerer en anelse mot kaldvinden ovenfor og hindrer altfor mye kutterspon fra å falle gjennom sprekkene i tak/veggvinkel. Kan være verdt å nevne at det kun er kutter og mineralull som isolering mellom innertak og vin, dvs ingen plast eller så.

Spørsmålet er om det finnes grunn til å rive ned den eller om den kan sitte og så skrur jeg gles rett gjennom den i rupanelet som sitter ovenfor? Trenger å dra fram litt ytterligere rør for elektrisitet og tenkte glese derfor. Tenker jeg riktig her eller er jeg ute og surrer?
Sender med et bilde på hvordan det ser ut i dagslaget.
[bilde]
ingen som tør å prøve seg på en gjetning? Hva kunne gått galt om jeg lar tretexen sitte?

Du kan la den være og tynne ut.

Kult, takk for svar, bare å kjøre tilstrekkelig lange skruer så det fester i overliggende rupanel, ikke sant?

Ja, det må du ha.

• Liker
Snabelhund
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.