2.486 lest ·
22 svar
2k lest
22 svar
Glespanel garasjetak byggetips
Da forstår jeg. Takk 🙏
Et siste spørsmål om plastingen.
Hvis du ser på bildet mitt over taket, lurer jeg litt på hvordan jeg skal plastre over limtrebjelken i mønet.
Jeg vurderer å lage strimler av plast som går over limtreet mellom takstolene, som man deretter teiper sammen med plasten fra taket på begge sider av bjelken.
Hva tror du?
Hvis du ser på bildet mitt over taket, lurer jeg litt på hvordan jeg skal plastre over limtrebjelken i mønet.
Jeg vurderer å lage strimler av plast som går over limtreet mellom takstolene, som man deretter teiper sammen med plasten fra taket på begge sider av bjelken.
Hva tror du?
Et tips med cc-målet er også å merke opp og snorslå alt FØR plasten. Da er strekene der de skal være og bare å kjøre på videre!
J jbak skrev:Da forstår jeg. Takk 🙏
Hvis du ser på bildet mitt av taket, lurer jeg litt på hvordan jeg skal plastre over limtrebjelken i mønet.
Vurderer å lage strimler av plast som går over limtreet mellom takstolene som man så taper sammen med plasten fra taket på begge sider av bjelken.
Legger ved et bilde av hvordan jeg tenkte, tegnet inn 2 stk. felter der plasten er over limtrebjelken for så å tapes sammen med taket på hver side av den.J jbak skrev:Da forstår jeg. Takk 🙏
Hvis du ser på bildet mitt av taket, lurer jeg litt på hvordan jeg skal plastre over limtrebjelken i mønet.
Vurderer å lage strimler av plast som går over limtreet mellom takstolene som man så taper sammen med plasten fra taket på begge sider av bjelken.
Hva tror du?
Er dette en god metode for å få det tett ved taket mot bjelken?
Hva tror du @Matti_75 ? 🙂

Alt avhenger av hvordan du har tenkt deg at det skal se ut når du er ferdig. Skal limtræbjelken være synlig eller innkledd? Avhengig av hvilket så finnes det forskjellige metoder. Skal den være synlig så er ditt forslag bra. Bare sørg for å teipe tett med riktig teip for formålet, skal den kles inn kan du plast rundt den nedover så å si.
Klikk her for å svare