Matti_75 Matti_75 skrev:
Jeg pleier å begynne ved veggen og jobbe meg oppover. Blir lettere med gipsen siden også
På hvilken måte blir plastingen bedre av å begynne nede ved veggen for gipsen?

Tenkte mer på glesen.
Om du har rullen som er 270mm bredde så finnes det en brett på den som er perfekt å begynne ved veggen med så blir det rett og pent.

• Liker
fribygg
  • Laddar…
Da forstår jeg. Takk 🙏
Et siste spørsmål om plastingen.
Hvis du ser på bildet mitt over taket, lurer jeg litt på hvordan jeg skal plastre over limtrebjelken i mønet.

Jeg vurderer å lage strimler av plast som går over limtreet mellom takstolene, som man deretter teiper sammen med plasten fra taket på begge sider av bjelken.
Hva tror du?

Et tips med cc-målet er også å merke opp og snorslå alt FØR plasten. Da er strekene der de skal være og bare å kjøre på videre!

• Liker
jbak
  • Laddar…
J jbak skrev:
Da forstår jeg. Takk 🙏
Hvis du ser på bildet mitt av taket, lurer jeg litt på hvordan jeg skal plastre over limtrebjelken i mønet.

Vurderer å lage strimler av plast som går over limtreet mellom takstolene som man så taper sammen med plasten fra taket på begge sider av bjelken.
J jbak skrev:
Da forstår jeg. Takk 🙏
Hvis du ser på bildet mitt av taket, lurer jeg litt på hvordan jeg skal plastre over limtrebjelken i mønet.

Vurderer å lage strimler av plast som går over limtreet mellom takstolene som man så taper sammen med plasten fra taket på begge sider av bjelken.
Hva tror du?
Legger ved et bilde av hvordan jeg tenkte, tegnet inn 2 stk. felter der plasten er over limtrebjelken for så å tapes sammen med taket på hver side av den.
Er dette en god metode for å få det tett ved taket mot bjelken?
Hva tror du @Matti_75 ? 🙂 Trehimling med limtrebjelker og blå markeringer som viser foreslåtte områder for tetting ved hjelp av plast og tape.

Ja det funker. Det viktige er å få det helt tett. Et tips for fremtiden er å legge en plast på limtræet før montering av takstolene.

Ok, eller finnes det bedre alternativer for øyeblikket?
Jeg driver jo vanligvis ikke med dette så derfor mange spørsmål 😀
Er derimot veldig flink praktisk når jeg vet hvordan jeg skal gjøre det 🙂

Alt avhenger av hvordan du har tenkt deg at det skal se ut når du er ferdig. Skal limtræbjelken være synlig eller innkledd? Avhengig av hvilket så finnes det forskjellige metoder. Skal den være synlig så er ditt forslag bra. Bare sørg for å teipe tett med riktig teip for formålet, skal den kles inn kan du plast rundt den nedover så å si.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.