Glad gubbe opp dvs kjerresiden oppover er vel ifølge skoleboken som deretter når den tørker retter seg ut og blir rett. Men som nevnt ovenfor stemmer ikke alltid teorien med praksis og derfor er det sikkert ikke en så dum idé å satse på fine siden oppover.
Arga Snickaren foreslår sur gubbe ca 8.50 inn i filmen https://www.facebook.com/1083774388383682
En grundig gjennomgang finnes her, det handler mye om forholdene der man legger terrassebord: https://www.mynewsdesk.com/se/woodybygghandel/blog_posts/glada-sidan-upp-45502
Sjekk ut Svensk Tre. Beste siden opp og om mulig kjernesiden opp er det som gjelder: https://www.byggbeskrivningar.se/utvandigt/montering-av-trall/
Nei, nei, til artikkelen.
Har montert mange terrassebord i mine dager og med kjernesiden opp så blir det glad mann på enden og ikke vannavrenning.
Derimot skal de alltid monteres med kjernesiden opp da den andre siden normalt er den som sprekker og blir styggest.
Har montert mange terrassebord i mine dager og med kjernesiden opp så blir det glad mann på enden og ikke vannavrenning.
Derimot skal de alltid monteres med kjernesiden opp da den andre siden normalt er den som sprekker og blir styggest.
Fremste årsaken til å legge kjernesiden opp er at tørkesprekkene er færre og mindre på den siden.
Jo lenger fra stokkens midtpunkt jo større blir sprekkene
Göran Palm bygningsingeniør og bygningskyndig og skogtekniker.
Jo lenger fra stokkens midtpunkt jo større blir sprekkene
Göran Palm bygningsingeniør og bygningskyndig og skogtekniker.
Klikk her for å svare

