I guttens rom så finnes det en svalgang som er like lang som rommet hans og ca. 160 cm bred med skråtak.
Tanken var å fjerne døren til svalgangen og gjøre den delen beboelig, eventuelt plassere sengen hans der hvis han vil.
Svalgangen er som vanlig spikret med planker i både vegger, tak og gulv med noen mm mellomrom der sagflis konstant kommer igjennom
Hva ville dere valgt for materiale for å spikre igjen det hele? Masonitt, gips eller sponplater?
Masonitt føles som det beste valget da det ikke bygger så mye.
Det er vel verdt å legge til at det er en hel del vinkler og små kroker i svalgangen, så et enkelt materiale er vel å foretrekke. Hvordan fungerer det med for eksempel Treetex?
Tanken var å fjerne døren til svalgangen og gjøre den delen beboelig, eventuelt plassere sengen hans der hvis han vil.
Svalgangen er som vanlig spikret med planker i både vegger, tak og gulv med noen mm mellomrom der sagflis konstant kommer igjennom
Hva ville dere valgt for materiale for å spikre igjen det hele? Masonitt, gips eller sponplater?
Masonitt føles som det beste valget da det ikke bygger så mye.
Det er vel verdt å legge til at det er en hel del vinkler og små kroker i svalgangen, så et enkelt materiale er vel å foretrekke. Hvordan fungerer det med for eksempel Treetex?
Treetex har jo ikke mange bra egenskaper hvis du spør meg. Tror gips er det som er enklest å få pent, at det er litt tykkere burde vel egentlig ikke spille så stor rolle.
Husk å remse alle skjøter!
Husk å remse alle skjøter!
Kommer an på hvordan du tenker å håndtere alle ytterhjørnene av kledningen?I Injen skrev:
Ingenting i det hele tatt?
Påliggende hjørnelister?
Innfelte kvartstaffer?
Personlig unngår jeg gips som pesten siden det må sparkles overalt, samt at alle ytterhjørner må beskyttes av noe sterkt materiale, dvs stål eller massivtre.
Det blir nok kvartstaffer for å få det helt tett.Oldboy skrev:
Kommer an på hvordan du tenker å håndtere alle ytterhjørnene av kledningen?
Ingenting alls?
Utenpåliggende hjørnelister?
Innfelte kvartstaffer?
Personlig unngår jeg gips som pesten fordi det må sparkles overalt, samt at alle ytterhjørner må beskyttes av noe sterkt materiale, altså stål eller massivtre.
Klikk her for å svare