Tenkte bygge en mediavegg, fra den ene veggen, 2.4m ut, 60cm dyp og så fra gulvet og opp til taket. Tenkte ha TV-en, forsterker, høyttalere etc. i denne veggen. Men hvordan i all verden gjør jeg utskjæringene i et lag OSB og et lag gips? Kan man jukse og ha en type profiljern rundt hullene og så sparkle veggen? Blir aldri å få utskjæringene rette og fine ellers!

http://cdn1.cdnme.se/2766050/6-3/bild_1_51951576ddf2b31631363b45.jpg
 
Jeg er ikke sikker på hva du mener riktig. Men jukse? Klart du må sparkle og du bør bruke hjørneprofiler ellers blir ytterhjørnene raskt stygge!

Er det en eksisterende vegg du skal ta opp hullet i?
 
D09
Kjøp ikke klene hornbach hjørneprofiler, men "kraftigere" som f.eks. Beijer selger.
 
ahhh, så man bruker profiljern?!??! Visste ikke om man bare saget ut hullene med en sirkelsag og rettholt og så eventuelt sparklet litt. Har aldri forstått hvordan folk kan få "utsagingene" så rette og fine på alle bildene jeg har funnet.

Nei, skal sette opp en vegg med trestendere, et lag osb og så et lag gips

/takk
 
D09
Jeg hadde ikke saget ut hullene i etterkant men "format" mens man reglerer så du får regelverk i hvert hjørne og skrur profilene i, så finnes det nok uendelig med varianter å gjøre det på :)
 
Høres ut som at du enten har en del læring innen maling å gjøre, eller så tar du hjelp av en proff.

En grunnregel er å ha spikerslag bak alle plateskjøter, skjøtene må deretter "armeres", ved ytterhjørner gjerne med stålprofiler og ved rette vegger med papirremsor som bakes inn i sparkel.

Det går ikke å få til det der med gipsplater uten å sparkle.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.