Hei på dere,

I stuen i sommerhytta var vi nødt til å rive ned det gamle festede papiret med tapet på, da det både hadde dannet store bobler og sprukket her og der. Men så var det opp mot 80-90 år også. Vi har nå fått frem en vegg med liggende trepanel og innenfor denne finnes det spon som isolasjon. Mye har blitt pakket sammen eller rent ut gjennom gluggene i panelet, men siden det er en sommerhytte føles det litt uviktig. Vi kan ev. fylle på mer løsull/spon ovenfra loftet hvis vi vil.

Nå til funderingen. Hva skal vi gjøre med veggen? Vi vil tette den på en eller annen måte for å holde noen mus borte. Jeg har vurdert renoveringsgips, men da veggen er veldig ujevn tror jeg risikoen blir at man trykker hull et sted hvis det er "luft" bak. Og å sette opp vanlig gips så må taklist/gulvsokkel bort, og det blir unødig mye arbeid synes vi. Samt at veven i taket vel forsvinner da også.

Så nå vurderer jeg å kanskje legge i latexfug i alle skjøter og deretter male alt hvitt? Synspunkter? Andre alternativer?

Takk for innspill.

//Matt

• Brun trepanel på en hjørnevegg med synlige sprekker som kan fylles med latexfugemasse for oppussing.
Oi, så mye jobb du får da.
Mye enklere å sette opp gips selv om listene må først ned og så opp igjen.

Heisann,
fyll på med spon og mal med eggoljetempera. Vi malte vår bordvegg med en lys gul. Bruk en større pensel f.eks. fasadepensel så blir det pent.
// Micke

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.