Vi vil ha et brunngitter over vårt kjellervindu, dels for å redusere risikoen for innbrudd og spesielt for å unngå at barna faller/hopper ned. Spørsmålet er bare hvor vi finner det og hvor mye det kan tenkes å koste? Vi holder på å legge terrassebord nå, så vi trenger ganske snart å finne noe passende, hvis vi ikke skal fikse det slik at terrasseborden går over der også.

Av din tekst så tenker jeg at det er veranda ovenfor/rundt lysbrønnen?
Og avhengig av design på ditt gitter så finnes det vel to alternativer.
Enten bestiller du en, tilpasset av smed/plateslagerfirma i nærheten, eller så kjøper du gitterrist som du feller inn mellom terrassebordene.
Den kan jo da skrus fast for å minske risikoen for innbrudd.

Det finnes jo skrapegitter som man har på f.eks trapper også. Finner dessverre ingen bra bilde, men har selv bestilt i byggevarehus. Det kostet noen 100-lapp.

JOW skrev:
Av din tekst så tenker jeg at det er altan over/omkring lysgruven?
Og avhengig av design av ditt gitter så finnes det vel to alternativer.
Enten bestiller du et, måltilpasset av smed/plåtslagarfirma i nærheten, eller så kjøper du gitterrør som du feller inn mellom plankene.
Den kan jo da skrues fast for å redusere risikoen for innbrudd.
Hvor finner man gitterduk, og hvor slitesterk er den? Kan en voksen gå på den?

Pinewood: Hvor stort skrapgitter har du funnet?

Gallerdurk finnes i alle mulige størrelser og dimensjoner, de finnes de man kan kjøre bil på eller enda tyngre og svakere varianter.

Prøv å søke på nettet på gallerdurk alternativt skrapgaller.

Dog så forstår ikke jeg forskjellen på gallerdurk og skrapgaller, men det er ikke noe jeg har gått i dybden på...

Vi lette ikke store, de vi kjøpte vises på bildet her:
(Men jeg mener de vi kjøpte var blant de mindre modellene.)
<assistant borrows from text input>Byggprosjekt med murvegg av betongblokker ved grønn husvegg. Verktøy og stige er synlige innenfor veggen. En person står i bakgrunnen.

• Liker
ing0065
  • Laddar…
Takk for tipset! Jeg googlet og det er akkurat det vi søker, gjenstår å se om noen byggevarehus kan ha det, nå som vi har navnet på det!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.