M Mellanbarn skrev:
Nok burde det gå an å skru fra innsiden av regla og feste i skinnen.

Konstruksjonen med skjærende regler brukes jo for å stabilisere begge sider av veggen men din vegg blir jo ensidig.
Ja det går nok, problemet tenker jeg er betongveggen bak skinnen, derfor funderer jeg på om jeg burde sette en skrue gjennom regel/skinne og inn i betongen eller om det er overkill?

doglas2009 doglas2009 skrev:
Ja det går nok, problemet tenker jeg er betongveggen bak skinnen, derfor jeg funderer på om jeg burde sette en skrue gjennom regel/skinne og inn i betongen eller om det er overkill?
Om ikke skinnene er av typen som frikobler sidene fra hverandre er det ikke bare dumt men direkte kontraproduktivt.

T
Ja det går nok, problemet tenker jeg er betongveggen bak skinnen, derfor jeg funderer på om jeg burde sette en skrue gjennom regel/skinne og inn i betongen eller om det er overkill?
OK, om du har valgt å kjøre 95-regler og ikke saxe dem så ville iallfall ikke jeg stille dem dikt an mot veggen uten holde noen centimeter imellom og da ikke sette skrue i veggen heller uten bare korte skruer i takskinnen.

Takk for svarene!

Vegggen vil bli satt noen cm ut fra eksisterende vegg.

Oppdaget at min BRF har en indre fond der det ligger litt penger, så vurderer å ansette en snekker for å være sikker på at det blir godt gjort.

Vurderer om jeg er uvitende eller om jeg har støtt på Norges dyreste snekker. De regner med at det tar 2 hele dager for 2 karer å lage en 5,4m lang vegg, isolere, sette dobbeltgips og kanskje sparkle en omgang (om de rakk det). Er det en rimelig tidsbruk for to rutinerte snekkere synes dere?

Nei den veggen bygger man på en formiddag alene. Du skal absolutt ikke feste den nye veggen i den eksisterende. Man trenger ikke feste regsene i skinnene overhodet uten det gjøres kun for at de skal stå igjen til man har montert gipsen.

T
Takk for svarene!

Veggen kommer settes noen cm ut fra eksisterende vegg.

Oppdaget at min BRF har en indre fond hvor det ligger litt penger, så vurderer å ansette en snekker for å vite at det blir godt gjort.

Lurer på om jeg er uvitende eller om jeg har kommet over Norges dyreste snekker. De regner med at det tar 2 hele dager for 2 karer å regle opp en 5,4 m lang vegg, isolere, sette dobbelgips og kanskje sparkle en runde (om de rakk det). Er det en rimelig tidsbruk for to erfarne snekkere synes dere?
Det høres litt i overkant ut, selv om jeg ikke tror på en formiddag alene...
Om de vet forutsetninger og bare skal hente materialer (vet ikke hva du allerede har kjøpt) og så skal sette opp veggen, så burde de virkelig ikke trenge mer enn en dag på to mann, og da synes i hvert fall jeg at de skal ha rukket å sparkle veggen ordentlig en gang.

Takk for innspillet!

Jeg avbestilte de som sa det ville ta to hele dager for to personer. Hadde en annen snekker hjemme som så på veggen nå, han løser det på en dag selv neste uke. Da skal det riktignok sies at jeg har alt materialet hjemme allerede. At det kan være så utrolig stor forskjell mellom ulike snekkere...

Snekkerne fra i går snakket imidlertid om at de også ville sette lekter horisontalt mellom de stående lektene mens snekkeren fra i dag sa at han aldri hadde sett det. I ingen av klippene jeg har sett på på YouTube har de satt horisontale lekter så jeg tar sjansen på at det blir bra med bare stående lekter.

• Liker
Testarn
  • Laddar…
Veggen er nå på plass, og jeg har sparklet 2 lag, et spørsmålstegn har dog dukket opp.

I kantene der gipsen møter betongveggen er det en liten skjøt, hvordan ville dere gjort der?

Veggen er nå på plass og jeg har sparklet 2 lag, et spørsmålstegn har imidlertid dukket opp.

I kantene der gipsen møter betongveggen er det en liten skjøt, hvordan ville dere ha gjort det der?
Mjukfog

• Liker
Testarn
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.