Hei,
Jeg prøver å fylle dette hullet med gipsbruk MEN det er "tomt" i hullet, er veldig dypt til noe fornuftig dukker opp å agere som hylle for gipsbruket.... Hvordan gjør jeg?
Kan jeg bare fylle og hvis det lykkes bygge litt slik at hullet dekkes? Eller vil det med tiden (hvis det beveger seg) sprekke og falle ned i hullet og deretter skape flere problemer

(Er såpass trangt at det er vanskelig å legge inn en bit og feste den på noe for å få en hylle)

• En finger peker på et dypt hull i en vegg, omgitt av ujevn betongoverflate og gips.
  • En finger peker på et dypt hull mellom veggen og gulvet i et rom, der gipsbruk vurderes for å fylle hullet.
Er det ikke nok da å legge mykfug i sprekken?

Hva er det for rom?
Kan det forekomme fukt/fuktvandring er det ikke egnet med gipsbruk, bruk heller f.eks. husfix.

Som @olofh sier, kan det være nok med mykfog?

Ellers går det an å gjøre med gipsuts også, først spraye med blomsterspray så du fukter det litt og trykk inn gipsbruk så bra det går uten å overfylle og dra av "skjevt" mot den ene kanten. La det tørke og påfør et andre lag gipsbruk som du så "glatter" så det blir slett og jevnt med veggen.

O olofh skrev:
Holder det ikke da å legge mykfug i skjøten?
Det kanskje det gjør, jeg vet ikke hva man "får" og ikke får gjøre! Jeg skal flyte gulvet senere, og deretter skal våtromsbelegg på, (er kun do og ikke våtrom) så jeg er bare bekymret for at hulrom skal gjøre at fugen/mørtelen løsner og gjør sånn at belegget blir påvirket eller flytningen (til tross for at det har stivnet).. men kanskje jeg skal gjøre det :)
Takk

anders07 anders07 skrev:
Hva er det for rom?
Kan det forekomme fukt/fuktvandring er det ikke egnet med gipsbruk, bruk f.eks. husfix.

Som @olofh sier, kan det holde med mykfug?

Ellers går det an å gjøre med gipsmørtel også, først spraye med blomsterspray så du fukter det litt og trykk inn gipsmørtel så bra det går uten å overfylle og dra av "skjevt" mot den ene kanten. La det tørke og påfør et andre lag gipsmørtel som du så "glatter" så det blir glatt og jevnt med veggen.
Det er til en toalett, så fukt KAN forekomme men bør ikke forekomme mer enn vanlig :)
Jeg får kanskje bruke mykfug :) noen spesiell mykfug?

Ta billigst mulig, jeg trodde det var en sprekk mellom vegg og tak først.
Er det bare for å stoppe flytesparkel tar du hva du har, fuktsperre skal jo så på så får du problem med fukt der så har du et ødelagt tettesjikt.

• Liker
Tiggrawastaken og 1 annen
  • Laddar…
T Tiggrawastaken skrev:
Det kanskje det gjør, jeg vet ikke hva man "får" og ikke får gjøre! Jeg skal flyte gulvet snart, og deretter skal våtromsmatte på, (er kun toalett og ikke et våtrom) så jeg er bare bekymret for at hulrom skal gjøre at fugemassen/mørtelen løsner og påvirker matten eller flytningen (til tross for at det har herdet).. men jeg kanskje skal kjøre på det :)
Takk
jaha. Synes ikke hvor stort det er men enten mykfug eller om litt større en dutt byggskum. Det stopper flyten fra å renne vekk.

• Liker
Tiggrawastaken
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.