Hei!
Jeg skal montere opp noen ekstra gipsplater i veggen på gjestetoalettet før flisleggingen
(for bøyningsstivhetens skyld). Nå er jeg usikker på om jeg skal ta
"Gips Standardkvalitet"
"Overflategips"
Målene og tykkelsen på platene er så vidt jeg kan se identiske, og prisforskjellen er minimal.
Fyren i byggevarehuset sa "begge går like bra".
Hva sier proffene?
Spørsmål #2
Hvor dypt bør gipsskruer trenge inn i stenderverket bak platen?
Mvh Jörgen
Jeg skal montere opp noen ekstra gipsplater i veggen på gjestetoalettet før flisleggingen
(for bøyningsstivhetens skyld). Nå er jeg usikker på om jeg skal ta
"Gips Standardkvalitet"
"Overflategips"
Målene og tykkelsen på platene er så vidt jeg kan se identiske, og prisforskjellen er minimal.
Fyren i byggevarehuset sa "begge går like bra".
Hva sier proffene?
Spørsmål #2
Hvor dypt bør gipsskruer trenge inn i stenderverket bak platen?
Mvh Jörgen
ytgipsen er vel bare 6 mm ??
om du skal kjøre 2 lag så kjør vanlig i ytterste, om du har mulighet til å gjøre begge lag så sett osb eller plyfa i underste laget for å ha noe å skru i ..
om du skal kjøre 2 lag så kjør vanlig i ytterste, om du har mulighet til å gjøre begge lag så sett osb eller plyfa i underste laget for å ha noe å skru i ..
Hei igjen.
Jeg syntes at begge var rundt 11-12 mm om jeg ikke så feil.
Men burde det ikke holde å bruke et lag standardgipsplate (om vi antar at den er over centimeteren tykk) oppå den gamle gipsveggen?
(jeg tenkte at man kunne feste den ytre gipsen i de samme stenderne som den første sitter i, er det feil tenkt?)
Toalettet er bare 1,6 m2 stort - så det føles som at jeg ikke vil stjele mer luft for veggene enn det som er absolutt nødvendig.
Vennlig hilsen
Jörgen
Jeg syntes at begge var rundt 11-12 mm om jeg ikke så feil.
Men burde det ikke holde å bruke et lag standardgipsplate (om vi antar at den er over centimeteren tykk) oppå den gamle gipsveggen?
(jeg tenkte at man kunne feste den ytre gipsen i de samme stenderne som den første sitter i, er det feil tenkt?)
Toalettet er bare 1,6 m2 stort - så det føles som at jeg ikke vil stjele mer luft for veggene enn det som er absolutt nødvendig.
Vennlig hilsen
Jörgen
det er riktig tenkt av deg å feste i de gamle reglene, og det holder med et lag gips til
Klikk her for å svare