Hei!

Jeg skal sette nytt innertak i et kjellerrom. Jeg synes både gipsplank og malt panel er fint nok, men da jeg var mer inne på det sistnevnte (siden resten av kjelleren har slikt) mente min nabo at det var så mye lettere å skru fast gipsplank enn å kjempe med kranglete (?) not og fjær i panelet osv.

Som dere merker har jeg ikke satt opp verken det ene eller det andre, så mitt spørsmål er: Er virkelig gipsplank så mye lettere? Er det sant at panel er vanskeligere å montere så det blir bra? (Kan tenke meg at man må holde god kontroll på at det forblir parallelt osv?) Prisen per m2 ser ut til å være ca. den samme, eller?

Takk for at dere leser! /David
 
Gips går jo ofte raskere å sette opp. Men det er mer etterarbeid med det, sparkle 3 ganger og male 2 ganger.
Panelen tar litt lengre tid å montere men krever mindre etterarbeid. Kanskje 2 strøk.

Hva hadde du tenkt å feste gipsen eller panelen i?

Bruker du gips så skal man regle opp cc 30, panel pleier cc 60 være passende.
 
Bra å være to personer når man setter panel og noen meter lange.
Men ikke vanskelig.
Har satt opp 5.10 m lange og da måtte man være to.
 
Spikerpistol er vel nesten et must for panel i taket, like som en plateheis kan være hyggelig om man skal opp med plater.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.